måndag 2 november 2009

Burrrr

Skönt med helg och sovmorgon.Finns ingen anledning att gå upp förrän frukosten är serverad.Husse tog bort det gamla fönstret i arbetsrummet så det blev svinkallt.Det var drevat med gamla strumpor och mattrasor. Man tog vad man hade för 104 år sedan...Matte eldade i kakelugnen under tiden och på kvällen satt det nya fönstret på plats. Nu är det varmt och skönt igen. Kan berätta att vi åt samma mat alla tre idag. Kalvstek med potatis och gräddsås och syrengelé enligt Helenas recept. Jättesmaskens! Nattkramar, Ludde

6 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Syrengele är gott, mamsen har också gjort sånt. Kalvstek var länge sen vi fick. Men vi har gjort köttgryta på kalv i dag. Kanske vi får smaka i morgon. Den ska tydligen stå till sej en dag har vi hört. Jädrans vad din husse har energi då. Men fint blir det.
nattispussar

Hillman och Illerson sa...

Syrengelé vad är det för något, matte har aldrig hört talas om det, finns det något recept, undrar matte.

Mums i alla fall med kalvstek, det kan det nog bli här framöver oxå, för matte har älgkalvstek i frysen. Våran matte tycker att du är en riktig pälsboll, du ser nästan ut som mig (Hillman) när jag inte har blivit ryckt på ett tag.

Hoppas att fönstret sitter bättre nu än det gamla, strumpor är ingen vidare tätning.

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Vafför skall man gå upp för alls, den här tiden, nä mat och sånt kan man väl få på sängen, och hålla sig kan man väl göra ett tag. Jag hon är inte bara snygg hon är snäller åsso. Varma kramar Milton

Tessan sa...

Oj oj gamla strumpor och annat skoj:) Kanske ett ochg annat fynd? Vem vet vad man kan hitta i gamla hus....Du måste då ha sveriges godaste meny på din lista!
Nä nu ska jag iväg med kicki...på hennes valpkurs, får se om jag däckar för nu har första sprutan tagits och vad ger den för symptom? JO INFLUENSA! orkar inte....suck!
Puss på dig och kram till dina 2-benta!

Sigge sa...

Alltså jag tror jag tar och flyttar hem till dej.
Ok syrengele finns det ju här men kalvstek har jag då aldrig serverats!

Malte och Snoken sa...

vilken händig husse du har! men kunde han inte gjort det i somras så du slapp frysa?
slafspuss