lördag 31 oktober 2009

Fy för matte

Visserligen är det halloween, men jag tycker inte att matte är snäll!Man får faktiskt inte skrämmas på det sättet! (Hon tänkte se ut så där när de små utklädda grannbarnen ringde på, men jag lyckades avstyra det).Hon sonade detta genom att borsta pälsen på mig en halvtimme, så jag förlät henne.Jag var upp till Jockes hus och kollade hur det gick med trädfällningen och Dan höll på med att såga ned stambitarna på den sista tallen. Tur att Jocke inte har nå´n hund, för då skulle det nog bli problem med pinkeriet... Lördagskramar (igen) Ludde!

10 kommentarer:

Rudi sa...

Men du Ludde, säg åt din matte att inte kan man skrämmas om man har rosa fluff-tofflor på sig!

Sigge sa...

Ha,ha,ha,ha jag blev inte ett dugg rädd!
Men sån där mask skulle vara bra att ha ibland och skrämma diverse med.

Kasper sa...

JAG blev inte rädd när jag såg bilden, men MATTE blev det säkert!!
Va - GILLAR du att bli kammad??!! Jag hatar det!! DET är nämligen vad JAG kallar tortyr.
PS. Kika in hos matte, undrar om du elelr din husse eller nån ser vad det är för nåt som helikoptern har hängande i snöret?
Det är inte en sjö dom flyger över, utan över hus och sånt. Mitt hus!

Hillman sa...

Usch va din matte skräms, skulle de ha gjort så åt mig så skulle jag ha huggit dem i foten, av bara farten. Tur att din matte gjorde bot och bättring.

Trädborttagning är inge vidare, bra pinkställen har en benägenhet att försvinna då.

Taxkramisar.

strövelstorpslagottona sa...

Oj då, vilken skrämselmatte du har, men du blev väl inte rädd?
Så härligt att du blev kammad, det är ju som massage ju.
pussar

Tessan sa...

Men fyyy vilken otäck matte, skrämma barn....hi hi!

Jasså du gillar att få pälsen kardad du, mysigt...Natti natt!

Stella o Doris sa...

Haha, vi skrattar när vi tänker på alla barn som hade kunnat springa gråtandes från ert hus i ren rädsla, tur att du avstyrde det!

Kram

taxenmilton sa...

Fy tusan så rädd jag skulle bli, själv har jag nog inte sett något spöke i helgen, förutom matte då förstås, men henne blir jag inte rädd för. Ha en god Söndags kväll Milton

Malte och Snoken sa...

våran matte behöver inte ens klä ut sig för att skrämma barnen i byn... och inte hade hon någe godis hemma heller...vicken skitmatte!
slafspussar

laurence sa...

vilken bussig matte du har.