söndag 18 oktober 2009

Söndagslugn

Har tagit det ganska lugnt idag.Jag följde med husse ner till Konsum och köpte en liter mjölk. Jag träffade två långhåriga taxingar som tyckte att jag såg ut som dom när jag låg ned i alla fall. Mjölken ska vi använda till vaniljsås för morbror Bosse kommer på middag ikväll, och vi ska ha stekta äpplen till efterrätt. Varmrätten blir dillkött med potatis. Matte köpte två kilo kalvbog och det har doftat underbart i köket hela dagen när hon kokat den.Jag fick ett av de mumsiga märgbenen till mellanmål idag. Jag fick nästan ståpäls, så gott var det. Mumsiga kramar, Ludde

5 kommentarer:

Stella sa...

Oj oj oj, matte blir alldeles till sig i trasorna när on läser om Dillkött, hennes absoluta favorit, vi hoppas att det blev lite över till dig!

Kram

Kasper sa...

OOOOhh! Säjer matte!!! Dillkött! Var åratal sedan, säjer hon. Tror jag det, det måste ju ha varit före min tid!
(Du Ludde, passa dej så att inte min matte OCKSÅ ber att få flytta hem till dej ett tag för all den där goda maten, hihihi..)

Fast kalops är också väldigt gott, säjer hon, och det ska vi äta vilken dag som helst.

taxenmilton sa...

Oj Oj märgben det kan man göra nästan vad som helst för. fast här är det dåligt med det för sist bidde jag ganska risig i magen, fast det tycker jag det är värt. Här är det grått och surt idag, fast jag måste hasa mig ut en då. men jag tror att jag bara ska slappa idag. kramis Milton

Malte och Snoken sa...

ååå va gott me dillkött säger matte...
ååå va gott med sånt däringa ben säger vi...
slafs mums!!

Hillman sa...

Åh, jag känner hur det luktar ända hit, dillkött mums filibaba. Vet du att min matte oxå dreglar när hon hör talas om något så gott, det var mattes älsklingsrätt när hon var liten. Kalvkött är bra smaskens, nu har vi ätit älgbiff i lördags och älgfärsbiffar i fredags så igår fick vi kassler. Matte sa att äter vi så har mycket älgkött så kommer det säkert att bli älgpäls och horn på oss allihop. Har du nån gång sett en tax med älghorn, hihi det måste vara en syn för gudar.

Taxkramisar.