torsdag 1 oktober 2009

En Bossedag

Idag har jag varit hos husses morbror Bosse nästan hela dagen. Vi har promenerat massor och varit hos hans bror Åke och hälsat på. Husse och matte var på Hem & Villamässan i Älvsjö och tittade på allt möjligt fånigt.Dom hade ätit en ordentlig lunch, så husse stekte bara lite plättar till middag.Idag fick jag äppelmos som Jocke gjort till mina plättar. Det var jättegott, så jag fick tre plättar till.Som efterrätt fick jag köttbulleben, och jag lyckades lirka ut bullarna ganska snabbt. Mätta kramar, Ludde

9 kommentarer:

Stella sa...

Här har det stekts pannkakor men jag fick minsann inget :-((
Du har det bra du Ludde, egna plättar och ingen lillasyster som snor dina tuggben...

Kramar

Tessan sa...

Mina fick då allt pannkakor igår!
Vi har ju fullmåne här....det är ju därför jag försökt fota:( ...Nattis kram och puss!

Kasper sa...

Ååååhh - plättar!! Jag har fått en bit blomkål...
Säger intet mera... :-/
Å andra sidan får jag strax ett märgkex! :-)
Och så lovar matte mig ett köttbulleben i morgon! Bra, att du är min kompis, så att min matte lär sig ett och annat!!

Hillman och Illerson sa...

Va gott, plättar var det länge sen vi fick, det är i alla fall smaskens. Ska höra med matte om vi kan få det någon dag under nästa vecka.

Vilken hygglig kille som tar hand om dig, när din matte och husse är på mässa. Skönt att det finns männniskor som inte vill gå på såna saker men våran matte skulle nog vilja gå om det inte vore så långt bort.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

å va fina plättar ni stekt! vilken tur du har ludde som gillar äppelmos oxå! vi gillar o gnaga på husses äpplen, han håller i äpplet så får vi gnaga lite på det.

taxenmilton sa...

Då fick vi likadan mat ludde, fast jag tjuvade lite grädde på husses pannkakor, fast det gjorde inget du vet när man kollar dom i ögonen, så smälter dom, Natti Natti sov gott Milton

Sigge sa...

Plättar vill jag också ha!
Matte serverar aldrig sånt!
Dålig service!

Malte och Snoken sa...

hej sötludde, vad gör du ikväll? har husse slagit in dig i en sopsäck än? slafspuss

Giah sa...

Va gott med plättar!!!!! Vill jag oxå ha!!!!
Visst är det smaskens med mat :)
Jag är hungrig jämt ;)
Nya bilder finns på vår hundblogg :)
Sov gott Giah.