lördag 3 oktober 2009

Mera Bosse

Jag fick vara hos Bosse igår kväll också.Husse och matte åkte in till Liljewalls och gick på förhandsvisning av Märta Måås-Fjetterströms mattor.Husse tog en bild på månen när dom passerade Djurgårdsbron. Va e väl de mot Tessans måne?När dom ÄNTLIGEN kom hem fick jag ett grisöra i namnsdagspresent. (Det var Ludvig igår)Idag hjälptes vi åt att sätta lökar.Sedan gick vi på promenad, och det doftade tjejer vill jag lova!MEN KÄNNER NI INTE???Vi gick ned till sjön, och jag trodde aldrig matte skulle kasta nå´n pinne.Det var ingen värmebölja precis.Skitmatte som inte vill kasta något mer.Dom åt en smarrig lax med en hot mangosås till middag! Jag fick bara smaka en pyttebit för den var för hot sa dom.Jag fick i alla fall smaka en redig bit ungsstekt äpple med vaniljsås. Vaniljpussar, Ludde

8 kommentarer:

taxenmilton sa...

Ja det var en jätte fin måne igår, man skulle ha haft nån att tjusa med. Men jag fick tjusa med husse i soffan under en filt det var åxo gosigt. Du är tuff du som badar fötterna när det är så ruggigt, finns inte en pinne i världen jag skulle blöta ner mig för. Söndags gos Milton

Hillman och Illerson sa...

Här syntes inte månen för det snöade, jag kan lova att det gör det idag oxå, snöar menar jag.

Mmmm, visst känner vi hur det luktar, jag har redan börjat gnissla. Brorsan blev så frusen när vi var ute, så han är inte så intresserad av tjejer just nu.

Vi får väl alla fall gratulera på namnsdagen även om det blir i efterskott. Ha en bra dag, Ludde och se till att du får gå ut och lukta efter tjejer.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

vilka underbara bilder! va fint det var där vid bron! härligt med utställning, matte saknar sitt gamla galleriliv lite.
vi fnissar åt lipa åt matte bilden, den är ju klockren!
ni får gärna komma hit o laga mat åt oss!!! ni äter alltid så gott o fint tillagat!! njutning för både mage o öga!
slafspussar till favorittaxen ludde

Malte och Snoken sa...

ps! jo, ja tack, vi känner hur gott det luktar ända hit!matte hotar med att sälja oss till första bästa förbipasserande!

Kasper sa...

Toppendag! Och äpple med vaniljsås...

Du ser väldigt förnäm och ståtlig ut på promenadbilderna! Sån där som jag försöker se ut ibland, men alltid misslyckas med - jag är helt enkelt för fluffig!!! Och har för korta ben!!! Får bara höra att jag är SÖT - när jag också ville vara STÅTLIG! Som du!

Sigge sa...

Äpple med vaniljsås ja tack!
Tror som sagt jag kommer över till dej och käkar.
Badsäsongen den tar inte slut förrens onödiga isen täcker allt vatten.

Tessan sa...

SUCK så god eran mat alltid ser ut!! Den där hotta mangosåsen lät enormt smarrigt, eget recept eller "färdig"?

Garvar oxå åt "lipa åt matte bilden" ;) Du är ju bara för söt!! måne, min? Den var ju jätte dålig bilden ju!!

Kramis på dig du store snygge voffsing!

Ludde sa...

Jomen jämfört med husses månbild är den ju magnifik!