fredag 16 oktober 2009

Konstiga ideer

Ibland förstår jag inte alls hur dom tänker.Vi åkte iväg med bilen efter kaffet och idag åkte vi under E4:an och bort till gamla Riksettan och följde den en liten bit. Vi parkerade bilen och följde en grusväg som gick in genom skogen och efter en kvart så var vi framme vid samma slånbärsbuskar som igår, fast från andra hållet.Så fruktansvärt onödigt. Jag vet inte om det var med flit eller om dom gick vilse?I alla fall så plockade dom lika mycket bär till och sedan gick vi tillbaks mot bilen igen.Plötsligt hörde jag något som surrade alldeles förfärligt.Det var en hel samling med bikupor. Husse har försökt att förklara det där med blommor och bin för mig, men jag tycker nog bättre om tjejer.Gissa vad jag fick till middag idag? Hjärtliga fredagspussar, Ludde

5 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Du har det ju bara bäst, vilken middag. Sånt har vi aldrig smakat, så nu ska vi minsann skicka mamsen på en inköpsrunda.
Vi ses igen på måndag, för några av oss ska åka bort. Zara och Prima ska stanna hemma hos våran favvokille.
Helgpussar

taxenmilton sa...

Nääääääää blommor och bin, det kan vi väl strunta i vi håller oss till tjejor , kyckling hjärta har nog aldrig matte gjort till mig. Jag fick frukost på sängen i morse, skinka, ost och lite gurka mums var det. Ha en braig dag Ludde o hälsa hussen o matten. Milton

Kasper sa...

Det där med blommor och bin...???
Kycklinghjärta till middag - Ludde,kunde det inte tänkas att jag fick flytta hem till dej? Åtminstone 2-3 dar eller 417 eller så? Jag skulle smöra jättemycket både för dej, din matte och din husse! Skulle jag också kunna få ta Maxi med mej? Han får också lite dåligt med mat här hemma just nu!

Hillman sa...

Det där surrandet ska du akta dig för de sticks ska du veta, annars så tillverkar de något som är väldigt smaskens. Honung som matte brukar använda när hon bakar matbröd, ibland har hon det i matlagningen oxå. Det har hänt att vi fått smaka det på kex, mums vad gottigt det är.

Du är allt bra älskad som får kycklinghjärta till middag. Jag ska inte klaga vi fick älgfärsbiffar igår det var oxå gott.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

å lyllos dig! gottigottgott!
ska det bli likör av bären eller gör man kanske sylt?
slafs