torsdag 22 oktober 2009

Stängselfritt

Det började inte så bra precis, fast det beror lite på hur man ser det förstås. På morgonrundan runt kvarteret har jag inte matte i koppel. Då kan hon inte dra ikull mig om hon ramlar. Nu var det ju så att en liten kanin satt på morbror Åkes tomt när vi gick förbi och då hade nog matte tur att det var koppelfritt. Jag for iväg efter kaninen, snabbare än blixten, men den rackarn for igenom grannens staket och där kommer jag inte igenom. När jag ändå var i farten så kutade jag bort till labbetjejerna, för en av dom doftar underbart. Jag fattar inte riktigt hur det gick till, men när jag kom fram till deras trädgård, så STOD HUSSE DÄR!!! USCH!!! Han pratade med den mörka rösten och slängde mössan i backen så det var riktigt otrevligt. Hur sjuttsingen kunde han veta att jag skulle smita dit? Är han synsk eller... Hur som helst, matte var rätt frostig halva dagen, men efter kaffet hade hon tinat upp igen. Vi gick på promenad längs motionsspåret idag och där fanns det inga läskiga elstängsel. Husse tog bara suddiga bilder idag, så ni får klara er utan. Idag var det jag som fick rester till middag. Dillkött och klyftpotatis. Det passade inte riktigt ihop, men jag fick plättar med björnbärssylt efteråt. Brum brum, Ludde

10 kommentarer:

Kasper sa...

Bra att matte är koppelfri, så att du inte dras med i något fall!
Jaså, husse hann före dej till labbetjerna! Låter verkligen HEMSKT, det där med mössan i backen!!
Samma sak hos mej, lite kaffe kan göra underverk med trötta och griniga mattar!
Det där som du fick att äta - nej, här slår jag dövögat till!

Giah sa...

Hej snygging :)
Har varit in och läst ifatt lite...Hinner inte kolla så ofta hos alla nu...Har så mycket att göra med dom små änglarna ;) kallar dom det när dom sover ;)...Dom börjar flyga ur boet nu...Axo åkte igår och Acke (Azac) i morgon...Blandade känslor blir det...Matte gråter en skvätt och är samtidigt väldigt glad åt att dom fått toppenfina nya hem!!!

Är många som kommit och tittat på valparna så tiden flyger iväg...Roligt med besök!!! men tiden räcker inte till för att sitta vid datorn lika mycket...Och mattes händer vill inte riktigt göra som hon vill!!! :(

Vilka goda maträtter du får och efterrätter med!!! Vill oxå ha!!!!!

Läskigt med tankeläsande husse...Bäst du passar dig!!!
Nospussar Giah.

Inga-Lill sa...

Hussar och mattar har ett sjätte sinne för vart man tänker ta vägen, när man är på rymmen, bara så du vet. Du må tro att våran matte, skrattade gott när hon läste om dina bravader. Hon säger att hon kunde se dig framför sig, när du upptäckte att husse redan var på plats. En frostig matte är inte att leka med, det har vi råkat ut för någon enstaka gång och det var inte kul.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

ja det var fiffigt av husse att vara på plats! synd på harpalten, bättre lycka nästa gång men dra inte omkull me matte, hon verkar bra o ha!

Tessan sa...

Du är ju bara för jäkla GO!!:)

Oj vad jag har kul åt husses "små grisar"...hmmmm ja halsdukarna var ju kanske inte dom snyggaste jag skådat, men det är ju inte det som är meningen med det hela!

Ja imorgon kommer det ut bilder på Temat...sen får ni ett nytt till nästa vecka!
Kramis på er alla!

strövelstorpslagottona sa...

Jädrans husse du har!!! Han kunde väl stannat hemma när du var så nära tjejerna. Aldrig blir det som man vill. Men vi får som vi vill i morgon, då åker vi och campar. Sista gången för i år säger mamsen. Men det tror vi inte riktigt på. Det blir ju snart JUL. Vi vet att mamsen inte vill vara hemma då, så vem vet.
pussar

taxenmilton sa...

Huvaligen va läskigt husse där han inte skulle vara, mycke mystiskt tycker jag. Fast jag tycker det var bra för kalle skutt att du inte åt upp honom. När du får så mycket gottigt hemma. Ha en fin helg, här är det grått och blött Nosgosar Milton

Malte och Snoken sa...

å tack rara ludde för alla kommentarer! vad äts det för gott i luddehuset ikväll då? ni brukar bara mumsa gottigott!!
kvällsslafsar så här på lördagen

Boris och Figo sa...

Hej Ludde! Fin blogg! Hälsa husse och tacka för tipsen till vår blogg! Tror att det är fixat nu!

Sigge sa...

Aj f-n Ludde!
Inte bra det där med husse.
Men du ska få ett insider tips av mej.
När de inte ser vad du gör så leta reda på din husses kristallkula, sen gömmer du den på ett bra ställe där han aldrig hittar den.
För det måste vara en sån han har och tittar i.