onsdag 21 oktober 2009

Huuuuuuu!

Usch så hemskt! Förstår inte att man får göra så mot djur! Absolut ett fall för hundombudsmannen!!!

Husse har plockat in fönstren som ska målas från altanen och lagt dom på köksbordet. När han hade grundat ett fönster fikade vi och sedan åkte vi till en ny parkeringsplats, på andra sidan riksettan, och gick längs en naturstig som Stockholm Vatten har märkt upp.
Det var en trevlig stig med många mysiga dofter av alla möjliga djur som gått där.Efter en stund lämnade vi stigen och gick över en äng mot parkeringsplatsen. Jag sprang lite före, och hittade ett inhägnat område som luktade jättegott, så jag hoppade in mellan trådarna och nosade omkring där en stund. Inte visste jag att det var en fårhage, så när husse och matte skrikit sig hesa ett tag och jag skulle gå tillbaks till dom så fick jag en kyss av stängslet så jag höll på att göra i pälsen. Inte förstod jag att det var ett elektriskt stängsel. Jag skrek som en stucken gris, för det gjorde ont, och la mig platt som en pannkaka när husse skrek åt mig att STANNA! Sedan lotsade dom mig fram till ett ställe där husse kunde haka bort ledningarna så jag kunde komma ut. Gissa om jag gick och la en 2:a på ett o-stängslat ställe med en gång? Jag säger bara "stackars får". Vettskrämda kramar, Ludde!

5 kommentarer:

Malte och Snoken sa...

nämen stackare! ja man får sig en riktig kyss av dom däringa stängslen. Snutten då!

Hillman och Illerson sa...

Stackars dig, ja hundar kan mycket men läsa skyltar som är näst intill obefintliga kan vi inte. Som regel sitter de oxå i människohöjd och då når ju inte vi upp till skylten. Hoppas att du kommer ihåg såna där stängsel nu så du slipper få en stöt igen. Tur att ditt hjärta är starkt, annars hade det kunnat gå åt skogen.

Taxkramisar.

Rudi sa...

Ja, usch ja, en sån där stöt fick jag rakt över ryggen på min femmånadersdag, det glömmer jag aldrig. Så rädd jag blev, och så ont det gjorde och så rädd matte blev sen!Det var första gången vi skulle gå på en lite längre promenad i hela mitt liv och så blev det så tokigt...

taxenmilton sa...

Men lill snuttis då, jag vet hur det känns fick en sån kyss när vi var ute på ett ställe i Nacka men jag trodde det var husse som gjorde illa mig så jag blängde snett och var rädd för honom ett bra tag. Kramis Milton

Kasper sa...

sch, det finns en massa såna där hos Mollie också, men jag kommer under dom! (Där finns dom för att tortera kor.)

Fast jag har råkat illa ut två gånger - en gång när jag skulle hälsa på en gris som ville bli kompis med mig, och en annan gång när jag tänkte ta mig en närmare titt på en häst i en hästhage.
Läbbigt!!! Tur att man varken är gris eller häst eller får eller ko, så att man slipper såna där grejer! För det mesta i alla fall.