torsdag 15 oktober 2009

Socialt...

Efter att husse och matte varit och handlat utan mig, fikade vi och letade markiesar inne som vanligt. Vi åkte till motionsspåret, men gick på en grusväg i stället för att gå utmed spåret. När vi kom fram till ett taggigt snår plockade husse och matte en massa slånbär innan vi vände tillbaks till bilen.Jag roade mig mest med att sniffa vid vägkanterna.Ett och annat vattenhål hittade jag också.När vi kom hem klippte matte husse i köket.Nu ser hans päls på huvudet nästan likadan ut som min.Matte bakade kolakakor idag men jag gillar inte riktigt ingefärssmaken så jag föredrar mina egna som är gjorda på köttfärs, buljong, korngryn och mjöl. Efter middagen åkte vi till Södertälje Syd och var sociala med åtta andra hundar. Matte stannade hemma, så det blev inga kort tagna. Hur svårt kan det egentligen vara att ha kameran i ena handen och mig i den andra? Husse har tyvärr ingen simultankapacitet... Nattkramar Ludde

6 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Du verkar ha haft en härlig dag. Tänk att matte bakar kakor bara för dej. Tänk om vi hade en sån matte. Men nej, våran bakar bara matbröd.
kakpussar

Hillman sa...

Simultanförmåga hör inte till hussar, de har inte lärt sig att göra två saker samtidigt. Det är bara mattar som kan har den förmågan, för det är lika här uppe. Du fick i alla fall en kul stund med en massa hundar. Var du möjligtvis på kurs?

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

ja vi trodde det var din päls i närbild! sa matte att han inte såg klok ut sen o ska skicka honom till trimtanten? som vår husse... i så fall kan ni pinka på mattes skor sen som hämnd det har vi lärt oss av hillman o illersson!
åååå vi känner hur det luktar gott av kolakakor ända hit....mmmmmm

Sigge sa...

Jag skulle gärna sätta i mej ett gäng av de där kakorna!
Mattar kan göra massor med saker samtidigt utan problem.
Men enligt matte så klarar hussar i bästa fall att utföra en sak i taget.
Eftersom hon inte försett mej med nån husse så vet jag inte.

taxenmilton sa...

Nä nu skall jag inte spä på det dom andra säger om att inte hussar kan gör flera saker på samma gång, dom ser goda ut kakorna matte bakade en kaka som heter Herman.... idag och den var ganska god. Ha det gott i det tråkiga vädret Pussnussgoss Milton

Kasper sa...

Jag vet inte heller nåt om hussar, för när jag skulle ha kunnat haft en och annan, så fanns ju inte jag! Om du fattar. :)
Tycker faktiskt det går rätt bra så här också, matte brukar ju ha kameran med sig, men det förtås, jag är ju lös för det mesta. För jag brukar inte rymma, ser du...