söndag 11 oktober 2009

Regn och åter regn...

Fy för den lede så mycket regn. Jag kände mig tvingad att gå med husse på långpromenad i regnet. Jag vill inte gärna låta honom gå ute ensam i sådant sk-t-väder, och tur var väl det. Vi hann inte mer än tvåhundra meter innan jag fick se tre hiskeliga monster som stod på våran väg. Det var fru älg med två älgvalpar som stod och blängde ilsket på oss. Hade inte jag varit med så vet man inte vad som hänt. Jag tog på mig den allra farligaste minen och då sprang dom gungande iväg in bland några träd. Man kan nog säga att husse har mig att tacka för sitt liv. Han som tyckte att det regnade för mycket för att ta med kameran också, och inte fick han fram mobilen heller, men tro mig på mitt ord: De såg riktigt läskiga ut.När vi kom hem var jag alldeles genomvåt.Blöt och hungrig var jag men matte bara tänkte på att torka tassar.Efter lite övertalning fick jag henne att göra i ordning middagen fast det var lite tidigt.Mums, köttbullar med pasta...Lite senare kom Jocke och Cecilia och åt svampsoppa med oss.Dom åt äpplen med vaniljsås till dessert, men jag fick bara leversnittar och frolicar. Nu ska jag nog fluffa lite och lyssna till smattret på plåttaket. Blöta pussar, Ludde

6 kommentarer:

Stella sa...

Shit, vilken tur att min matte inte var med er, hon är livrädd för älgar, blev ju inte direkt bättre när jag sprang efter en i skogen i våras...

Fluffa på du så får vi hoppas att regnet avtar...


Kramar

strövelstorpslagottona sa...

Så nu är du livräddare också, duktiga du. Då fick du väl ett diplom, det har vi hört att alla livräddare får.
Ja vad skulle din husse gjort utan dej, hualigen
pussar

taxenmilton sa...

Ja fy tusan va stora dom är!! riktigt läbbiga om man är för nära, matte visade mig tre rådjur som stod på tomten igår, men jag brydde mig inte alls, (jakthund jag). nä. Igår var det inge roligt att vara ute , fy vad det regnade, ser ut att bli lika väder idag. Ha en braig dag kram Milton

Malte och Snoken sa...

nu tycker vi nästan lite synd om våran husse!! kunde inte han fått gått med er i morse på promenaden? själv sitter han i ett regnit småland o har inte sett en hare ens...
vilken tur att du var med o kunde skydda in husse!
slafspussar

Hillman och Illerson sa...

Du behöver en regnrock, om du promt ska följa med husse ut på hans promenixar. Sen kan väl matte skaffa en dörrmatte som du kan torka av tassarna på. Gott käk fick du i alla fall, smaskens med köttebullar.

Taxkramisar.

Sigge sa...

Stackars dej utsläpad i hälsovådligga regnet!
Älgar har jag mött några gånger i mitt hundliv. En gång försökte jag till mattes fasa att valla en.
Idag har jag haft det helt underbart!!!!!