lördag 24 oktober 2009

Lite av varje

Igår var husse borta hela dagen och lärde sig köra bil ekonomiskt och säkert. Det är en kurs som Volvo bjuder på när man köper en ny bil, och eftersom jag valt att inte köra själv, tyckte jag det var bäst att husse fick gå. Matte och jag var hemma och gosade när vi inte var på promenad. När husse kom hem, hoppade jag och matte in i bilen och vi åkte hem till mattes bror Nisse. Han bjöd på en fläskfilégryta. Matte beskrev den som god utan finess. Jag åt köttbullar, och det passade nog mig bättre.

Idag passade jag huset medan matte och husse handlade mat, och efter kaffet gick vi på långpromenad.
Vi mötte en hel del trevliga hundar som jag fick hälsa på men inte busa med tyvärr.Med allt regn så blir tassarna ganska leriga, så det är en hel del tassar som behöver torkas när vi kommer hem. Husse plockade undan "sina saker" på altanen, och under tiden låg jag och tuggade på ett nytt märgben som sällskap. Jag får inte äta dom inne för matte. Middagen var ingen höjdare. Vov och kulor, men efteråt fick jag ett bamsigt tuggben som nog räcker hela natten... Lördagskramar! Ludde

9 kommentarer:

Hillman sa...

Det är ett elände med tasstorkning för när man tror att matte är klar, så säger hon stopp du har flera tassar. Som om jag inte skulle veta det men jag tycker inte hon behöver vara så noga.

Märgben är gottigt men det får inte vi äta någe mera för vi blir dåliga.

Taxkramisar.

Tessan sa...

Oj då så nu kan husse "ekokörning" och kommer spara massor av pengar till extra saftiga märgben åt dig:)KALAS!Hmmm tur att din matte inte ser var mina grabbar ( Primo) tuggar på sitt märgben....men det talar vi tyst om för hon skulle trilla av altanen;)

Tassar,många, skitiga, mycket,blött,handdukar,bada och duscha med schampo...sen om igen och om igen.....
Nu finns alla bilder till veckans fototävling upplagda på min blogg!
Kramis

Kasper sa...

Tur för mig att matte inte kommit på det där med märgben - jag startar ALLTID på nästan-regnbågstrasmattan i rummet. Vill faktiskt äta det mesta där, om det är sånt man kan bära med sig alltså.
Bra med eko-körning, fint att du tänker på både miljö och ekonomi och skickar husse på kurs.
God utan finess - hmm. Jag fick smaka omelett som matte gjort med en massa riven Västerbotten i. I övrigt sånt där torrt och knastrigt - som jag tycker är jättegott! Jo, det tycker jag. :)

taxenmilton sa...

Ja det sulle min husse kanske lära sig???????????? han tycker om när det går fort, iallafall på bana. Husse fick välja mat igår och det bidde köttbullar med gräddsås och makaroner. Matte åt lax, hon är tokig hon, ratar köttbullar. Det blev några hundbullar till mig åsso. Tyvärr törs inte matte ge mig märgben längre annars är det smaskens, Söndags gos till dig Ludde

Malte och Snoken sa...

hoppas inte nisse läser detta då, då kanske han blir ledsen över hur ni beskrev hans mat! tur att du ludde fick massa gottigt iaf!
slafspussar från två blöta promenadtaxar....(nu får vi ligga o slicka tassar i evigheter plus få knasryck som man får när man torkar!!)

Sigge sa...

Nä matte låter inte som en gris så hon säjer att det bara är en vanlig bondförkylning.
Undrar just vilken bonde som smittat henne?
Märgben, grisöron, grisknorrar och annat smarrigt ska ätas på mattan!

strövelstorpslagottona sa...

Så bra att husse sparar på miljön, det skulle alla göra. Vi sparar på vårat sätt. Hittar braatthasaker ute som vi återanvänder. Sedan springer vi in alla på en gång. Vadå skitiga? Mamsen är SÅ glad i att moppa golv så vi gör henne ju en tjänst.
pussar

Lukas sa...

Ludde...jag lovar att det finns plats för Lukas i den halva bilen :-)

Figo sa...

Märgben? låter gott! Har inte provat det ännu. Men köttbullar! Det gillar jag!
Taxkramizar Figo!