onsdag 28 oktober 2009

Ny skogsväg

Husse satte på vinterdäcken på bilen och sedan åkte vi iväg till en bra promenadvägsparkering.Vägen började mellan några röda stugor och det fanns en bom där så jag kunde gå lös utan risk för att bli påkörd.Vissa träd gjorde att till och med jag kände mig ganska liten.Inte ens ekar kan bli hur gamla som helst.Varför går en del vägar så krokigt? Efter en timme kom vi till vägs ände och sedan gick vi samma väg tillbaks. Till middag fick jag entrecote med pressad potatis. Sedan lämnade matte och husse mig för att gå ned till centrum och äta sushi. Ibland är jag glad att slippa gå med... Kram, Ludde

9 kommentarer:

Tessan sa...

Men jösses Ludde vad är det för mat du får!! Lyxigare kan det väl inte vara??

Skön promenix du varit på! Hälsa husse att jag inte alls tycker han ska spola ner sin kamera på Toa...risken är att det blir stopp då;)

Puss på din vackra nos!
Hälsa husse och matte

Kasper sa...

Du bortskämd? Näejdå, entrecote och pressad potatis är ju bara vardagsmat. Hoppas du blev mätt. Hmmm...

En sån fantastisk ek! DEN skulle min matte vilja ta många bilder på!!! Hon älskar såna där motiv.

Sigge sa...

Visst är det skoj med nya vägar.
Finna alltid så mycket att titta på.
Tack för ditt stöd angående gårdagen!
Tänk att våra människor aldrig begriper nånting!!!!!!!

Malte och Snoken sa...

näe! nu packar vi väskorna o sätter oss på första tåget mot sthlm!! entrecote va!! till middag!!!! jäkla skitmatte säger vi bara!!

Hillman och Illerson sa...

Bor du på lyxhotell, som får entrecote till middag, mums vad gott. Jag har faktisk ätit det någora gånger men det var länge sen och då var det bara små smakbitar inte till middag, för det har alltid varit hundmat i skålen.

Det där med krokiga vägar är lite lustigt, för såna har vi gått om här uppe. Matte säger att det beror på att kostigarna gick i kanterna på åkrar och runt kullarna, det är dessa kostigar som sen blev vägar. Låter logiskt va, så då har det gått kossor förr i tiden på små vägar som vi går. Undras om Sigge Svamphun vet om att han går på kostigar.

Taxkramisar.

Stella o Doris sa...

Jaha, här trodde vi att vi hade lyx i dag, lite grillad kyckling, men vad är väl det jämfört med Restaurang Ludde... Du är värd allt gott du får för du är så go!!

Kramar

Sigge sa...

Ludde jag behöver dina åsikter hos mej.

strövelstorpslagottona sa...

Ja ha, återigen lyxmiddag. Det fick vi också. En liten bit oxfilé och klyftpotatis i kväll med tryffelsmör på. Vi kanske ska skriva en matbok ihop? Den kan vi ju sälja så vi kan handla i grisöronaffären.
lyxpussar

Giah sa...

Mums vilken mat!!!
Och vilken härlig promenad :) Utan onödiga kopplet ;)
Ja du nu är det dags för ungarna att flyga ur boet...Fast matte skulle kunna behålla allihop om hon bara kunde hinna med att ge dom allt vad vi hundar behöver i form av fostran och motion...

En av valparna Acke bloggar redan så honom kan ni läsa om på Eddys och Ackes sida...Ska länka dit men husse är lite seg och matte vet inte hur man gör...Än så länge går det att klicka på komentaren i gästboken från Eddy eller på Frasse i min bloggs komentarer...
Är så glad åt att kunna följa lillens äventyr på egen hand ;)
//Puss Giah.
Ps.Matte hälsar och skickar kramar till er alla.
Ds.