måndag 12 oktober 2009

Nattsvart

Jag får ju säga att matte utmanar ödet ibland genom att ställa de nybakade kakorna frestande långt ut på bordskanten ibland.Nu är jag en mycket lydig och lojal hund i vissa sammanhang, och jag har aldrig tagit något som ligger framme sedan fläsksvålen i julas.Vi åkte till motionsspåret idag också, och det fanns massvis av spår att följa. Snygg svansföring va?Det är en bra skog med många vattenhål.Det behövs, för det är en enorm mängd träd som behöver pinkas på.När vi kom hem fick jag bära kassen när husse och jag skulle köpa yoghurt i konsum.Efter middagen blev det strömavbrott i över två timmar och då är det tur att vi kan elda i kakelugnarna.Husse och matte fick dricka vin i skenet av stearinljus istället för att dricka kaffe.Jag fick ett öra eftersom jag varit så snäll och duktig idag. Nu ska jag sova go efter en härlig måndag. Svansvift! Ludde

6 kommentarer:

saphira sa...

du är en duktig hund du so inte snor från bordet. en annan hemma hade hoppat rakt upp på bordet och tagit allt.

taxenmilton sa...

Bra Ludde du sköter dig, hmm vem skulle inte vilja dricka vin och elda i kakelugnen, tycker att husse o matten bara hade tur när det bidde strömavbrott, snygg svansföring, så skall det se ut. Tirsdags kram Milton

Hillman och Illerson sa...

Duktig hund, man ska inte tjuva från bordet men ibland kan frestelsen bli för stor. Vilken mysig kväll ni fick utan ström, då tänder matte oxå ljus och husse tänder en brasa. Skönt att du fick ett grisöra i stället för vin, för det är ändå inget gott, det luktar surt.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

å det såg ju nästan mysigt ut med strömavbrott!!
du är en duktig hund du som inte nallar...men du kanske fick smaka sen?
slafspussar

Kasper sa...

Det där hade jag nog inte klarat - att inte försöka provsmaka en och annan kaka! Skulle nog ha utgått från att med den placeringen, så var dom faktiskt ÄMNADE åt mej!
Är du ALLDELES säker på att du missförstått, att det faktiskt VAR dina kakor på ytttersta plåten? Hemska tanke, men så illa kan det väl inte vara! Att du MISSAT nåt?

Elavbrottens tid har redan börjat hos mej också. Tre timmar härom kvällen. Så nu har matte börjat tappa upp vatten - en stor bunke i köket och en hink på toan... Man måste vara berdd. Och tändsticksaskar utplacerade på en massa ställen (men just det har hon alltid, förstås). Höststorma brukar ofta drabba oss i skogen!

strövelstorpslagottona sa...

Världens snyggaste svansföring, 10 poäng från oss. Tänk om vi också hade fått strömavbrott så mamsen och papsen hade fått lite vin, och vi ett grisöra. SUCK pussar