måndag 19 oktober 2009

Vida vidder

Idag kom Coco och Anders och fikade med oss. Anders hade köpt ett par granitplattor på Hornbach, som han ska baka bröd på i ugnen, och nu behövde han låna en klinga av husse för att kapa den lite så han kan stänga luckan. (Jag behöver väl inte säga att ni kan klicka på bilderna om ni vill att dom ska bli lite större va?)Coco är fortfarande lite blyg när jag kommer och pussas.Matte gjorde i ordning lite päronbitar till henne.Hon åt utan bestick precis som jag.

När dom hade farit hem åkte vi iväg för långpromenad vid slånbärsbuskevägen.
Där finns det leråkrar att rejsa på.På ängarna kan jag springa hur långt som helst.Kommer jag tillräckligt snabbt när matte ropar brukar jag få godis. Idag var det väl bara ett problem. Jag käkade nog lite för mycke 2:or jag hittade och skulle nog inte druckit av lervattnet heller, för jag kräktes jättemycket när vi kom hem, men nu har det nog gått över, för jag har ätit både yoghurt, kulor och leversnittar som stannade kvar i magen. Nattkramar, Ludde

9 kommentarer:

Tessan sa...

Hmmmm inte äta 2:or Ludde! bläää äckligt.

Du har som vanligt haft en super skön dag ser jag:)
Puss på nosen!

kulan sa...

Tack så jättemycket för gratulationerna Ludde, men du... inte äta 2:or det är bättre att komma hit och äta tårta :-)
kram
kulan

Stella o Doris sa...

Ja, ibland kan man ju inte motstå allt gott "naturgodis", tur att du mår bättre igen!!

Kram

Hillman sa...

Jag visste inte att du äter med tassarna, jag trodde att det var bara katter som gör så.

Du ska inte äta så mycket 2:or, det är inte bra för magen. Bättre med frolicar, det kan det aldrig bli för mycket av.

Taxkramisar.

Kasper sa...

En sån söt liten Coco du har! Härligt mysigt leriga åkrar också, att rejsa på.
Det är det värsta med sånt där trevligt godis som naturen bjuder på - ibland är det visst inte så nyttigt för magen. Men va tusan - nåt får man väl offra... ;)

Tessan sa...

Hmmm tycker allt att din husse kan ta det kortet iallfall...vore väldigt spännande att se;)....redan fått 1 bidrag till "svininfluensa" temat!
Kramis!

taxenmilton sa...

Nä usjan busjan Ludde det är ju inte bra för magen, fast det är gottigt, Härliga ängar att rejsa på, du är väl som en lergubbe när du kommer hem. Nosisar Milton

Malte och Snoken sa...

matte säger att ni förmodligen fått världens sötaste barnbarn, hon menar människovalpen tror vi.
Å va du rejsar du är som en prick bara mot bakgrunden!! Härligt med massa bajssmask! Mindre kul o kräkas sen men bra att det gick fort över!
Nä nu ska vi gå o peka tass på mattes frisyr igen hihihihihi...

strövelstorpslagottona sa...

Det är nog en grej du måste lära dej. Det är att inte äta allt "godis" på en gång. Spara lite till nästa dag, då klarar sej magen bättre. Vi vet.
pussar