onsdag 14 oktober 2009

Nu är dom hemma igen.

Vi gick upp mitt i natten (klockan sex) och husse gick ett varv med mig innan jag fick kycklinglever till frukost. Sedan gick vi upp till morbror Bosse och jag har faktiskt passat honom hela dagen. Vi har varit ute på promenad ganska mycket, och sedan har vi hälsat på hans storebror Åke också. Husse och matte kom och hämtade mig vid sextiden och berättade att dom sett två älgar och två rådjur från bussfönstret.Husse och jag gick en kvällsrunda nyss, och nu ska jag nog gå och lägga mig när jag sett vad ni haft för er. Nattslafs!

8 kommentarer:

Stella sa...

Så du har oxå blivit "passad" idag...

Jag tycker det är ganska skoj att ha hundvakt, men jag talar inte om det för matte, hon ska allt ha dåligt samvete hon!

Hoppas att din husse o matte hade en trevlig resa!

Kram

strövelstorpslagottona sa...

Duktigt att du passade Bosse så han inte försvann med nån älg eller annat otyg. I morgon får matte och husse berätta om deras utflykt. Vi är nyfikna.
nattispussar

Kasper sa...

Så det räckte inte med att du passade morbror Bosse hela dan, du måste se till morbror Åke också, ett tag!! (För om morbror Bosse är din morbror så måste hans bror också vara morbror till dig, det räknade jag minsann ut! Klok som en bok är jag.) :)
Hoppas verklgien att du fick en ordentlig belöning för allt ditt slit - och det fick du SÄKERT!
Nattlafs tillbaks!

Malte och Snoken sa...

å kycklinglever till frukost!!!! ska vi byta hem????
fint att det gick bra o passa bosse hela dan, det gjorde du ju galant!
älg o rådjur...tur inte husse läser det här då skulle han gråta...
slafspussar

Hillman och Illerson sa...

Vad bra att du passat Åke så han har haft lite sällskap av en mycket trevlig tax (långbent variant).

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Va bra då hade ni alla en braig dag, Älgar är nog bäst att se med ett fönster emellan. Nos gos Milton

Giah sa...

Ja jag är säker på att Sigge inte är pappa ;)
Inte för att JAG haft något emot det...Men matte har sina egna åsikter om det...Och jag klagar inte för resultaten blev ju bra ;)
Lite jobbiga är dom ibland nu när dom är större...8 som ska snutta med vassa tänder gör ont ibland...Men nu behöver jag inte mata dom om jag inte vill för matte ser till att dom får mat :)
Nu är det tre hanar kvar (och ev en tik) som söker bra hem ;)
Nospussar Giah

Malte och Snoken sa...

ha! vilket hån! husse har inte ens svamp med sig hem! han hitta EN trattkantarell! Men ett lass ved har han med sig iaf, den får vi inte gnaga på dock..
köttklumpar i hallen får vi bara drömma om!
slafsar