lördag 10 oktober 2009

Torpstängning

Idag åkte vi till Torpet och träffade Karin, Sara, Anders och Coco. Det var dags att stänga torpet för vintern. Det går visserligen att vara där, men en hel del saker skulle plockas iordning. Husse tog med sig släpkärran, och han och jag fyllde den med grenar som blev kvar sist vi var där och rensade tomten mot vägen.När vi hade surrat fast grenarna på kärran, fikade vi med Anders och Coco. Tejerna var i skogen och plockade svamp, men jag tar inte med någon bild efter att ha varit inne på Sigges blogg och sett vad han plockade idag... Husse och jag gick en sväng, och sedan bjöd Karin på lunch innan vi åkte hem. Nattsnos!

8 kommentarer:

Sigge sa...

Hörru Ludda jag VILL se skrytbild!!!!!
Matte rekomenderar inte gårdagens mängder.
Tack o lov så har ju Helen hälften och här är det "bara" runt 60 liter.

Hillman och Illerson sa...

Vad roligt du har haft som har varit ut till torpet och vilken tur att husse har dig så han fick hjälp med att lasta kärran.

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Kul var det väl att träffa Coco, nä det där med svamp det struntar vi allt i, tror inte matte har hittat en ätlig svamp någon gång, hon älskar svamp men det får alltid bli köpesvamp, det är nog säkrast de. ha det gott Milton

Malte och Snoken sa...

husse kanske plockar lite på jakten nu om den går dåligt...

Lukas sa...

Torpstädning är så mysigt. Det gör vi också varje år. Men nu är vi fortfarande lite skakis efter nattens upplevelse. Fy vad matte skakade. Mer än när jag var magsjuk. Jag har aldrig sett henne så rädd.
Ja, det ska bli skönt att flytta in i något man äger.
Kvällspussar från Luka

Malte och Snoken sa...

om husse förirrar sig upp till er så bit han i byxbaken från oss!
puss på sötludde

Kasper sa...

Ett sånt fint torp! Synd att flytta ifrån tycker matte, men så är hon ju också torpgalen! Det är förresten nästan ett torp det som vi bor i. Så jag är kanske lite torpgalen, jag okså.

Men i alla fall hade du en toppendag, kan ajg förstå. Lasta grenar verkar ju JÄTTEKUL!!! Jag brukar försöka hjälpa matte att släpa dom ibland, och det är också skoj. Men hon kör inte iväg dom, hon eldar upp dom. Dumt, för då får itne jag vara med!!

Kasper sa...

PS
Matte borde verkligen korrekturläsa när hon skriver det jag säger! ALLDELES för viktiga saker för att vara så fullt av fel!!!