tisdag 10 november 2009

Det är dags nu!

Matte bakade goda kakor som dom mumsar i sig vid kaffet.Jag får inte smaka dom för det är för mycket socker i. Skitmatte! Fast dom gömmer så klart fyra - fem Markiesar som jag får leta efter - så det är inte värt att klaga. Det kan ju bli "bara kulor" till middag om man har otur... Korv och pasta var ju inte nå´n höjdare, men jag klagar inte på en tisdag... I morse skjutsade vi matte till tåget, och fortsatte sedan själva bort till där vår sjö tar slut. Sedan gick vi i nya skogar på vägar som varken husse eller jag varit på förut. Det var kul.Jag måste nog be husse tvätta mitt täcke jag har i kupen nu. Det är stora svarta tassavtryck på det...Nu måste det vara dags för nattpink!!! Kram Ludde

4 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Ja du Ludde, socker är inte bra för oss, säger skitmatte. Då kommer Karius och Baktius och tar oss, och det vill vi inte. Inte för att vi vet vem dom är, men det låter otäckt.
sockerpussar

Kasper sa...

Det är nåt lurt här!! Socker inte bra för OSS. Men för DOM är det bra?

Nåja, min matte har gett sig själv också sockerförbud, så det känns ju rättvist på så sätt, hos mig alltså.

Ja, sätt honom i arbete, hussen din! Klart han ska tvätta ditt täcke, så där kan du ju inte ha det!! ;)

Malte och Snoken sa...

va har nån gått med sina lortiga fötter på ditt täcke?! skandal!!
åååå vilka goda kolakakor det har bakats i luddehuset! mumsorama!!!
Ang knäsittandet så får du väl ta det lugnt i början o bara sitta med rumpan tex... Du får öva på att slå i hop dig till en kringla o bli riktigt liten då får man garanterat ligga i knät!!
slafspussar
ps! ligga med huvudet i knät är en annan variant o det är alltid mysigt!!

Hillman och Illerson sa...

Mysigt med ett så stort täcke i din kupé, vi har en sån där hundfilt, som man kan ligga på när det är kallt, för den värmer. Filten ser ut som den är av något krulligt men det är inte får i den, tjock är den i alla fall.

Taxkramisar.