måndag 2 november 2009

Svamp - äntligen!

När vi åker iväg till nya ställen och går på skogspromenader så går matte och husse ibland in en bit i skogen och ser om det finns någon svamp. Husse gick in för att lägga et litet spår till en korvgran på ett ställe och på omvägen tillbaks hittade han några små halvt uppätna trattisar, så då gick dom oftare iväg från vägen och kollade.Det lönade sig för dom plockade tre liter på ett enda litet ställe. Där ska vi nog promenera fler dagar framöver. Jo jag hittade spåret till korvgranen om ni undrar... Svampiga kramar, Ludde

4 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Du ser ut att ha haft det jobbigt, som slipsen hänger. Duktiga ni har varit du och husse.
svamppussar

Hillman sa...

Hur ser en korvgran ut om jag får fråga? Några såna tror jag inte det finns här uppe men man vet ju aldrig förstås.

Taxkramisar.

Tessan sa...

WOW så smarrigt med trattisar! Så duktig du var som hittade korvgranen, dom är sällsynta har jag hört;) Här "växer" det kattmatsburkar i spårsluten:)Ha det gott, nu ska jag iväg och inhandla lite kaffe såg att det var nästan finito!
Puss på dig du fina Ludde!

taxenmilton sa...

Jag hittar aldrig något korvträd, din husse hittar svamp och du hittar korv det är bra då behöver ni inte köpa mat. Vikke fint väder vi har haft idag, hoppas du åxo har haft det. Kram milton