söndag 22 november 2009

Helgpromenader

När Coco hade åkt till stan gick vi på promenad ned till bryggan.Jag hittade en fin flaska i vattnet som jag förgäves försökte få upp, och skithusse hjälpte mig inte. Han bara stod där med sin j-la kamera och knäppte och knäppte.Vid min badplats kastade matte lite pinnar åt mig i alla fall.Man vill ju inte gärna gå för långt ut.Jag har inte varit så hungrig på ett tag för jag har kännt mig lite vissen, men när matte inte orkade hela sin entrecote med Karl Johancreme vid middagen var det inget större problem. Förresten sa jag aldrig att Coco inte åt mer en en sked av sin burk krämig risotto med kyckling och bacon till lunch. Gissa vem som slukade den portionen???

Idag åkte vi bort till svampstället, men nu hade jägarna rådjursjakt så jag fick gå i koppel hela tiden, och då passade husse och matte på att leta lite bredvid svampstället efter fler kantareller.Dom hittade en halv liter gula och fem liter trattisar. Det var visst ett lite större svampställe än de hade trott.
Idag har matte stekt kycklinghjärta och kokat makaroner till mig, så nu börjar jag känna mig som vanligt igen. Hjärtekramar, Ludde!

7 kommentarer:

Stella o Doris sa...

Åhh du bortskämda hund :-) det är klart att det kan slinka ner lite entrecote om de trugar lite!!
Du är värd allt gottigt du får, vi är bara avundsjuka...

Kramar

Rudi sa...

Kycklinghjärta, det låter som fin hundmat, måste jag tipsa matte om. Sorgligt om du inte haft riktig aptit på sista tiden och känt dig lite nere. Det kan ju vara det här skitvädret vi har. Lite snö är nog vad vi alla behöver för att komma igång igen!
Kycklinghjärtspuss på dig!

strövelstorpslagottona sa...

Tror väl tusan att du inte hinner bli hungrig, så mycket mat du bjuder dej på. Men det är rätta takter, låt dom truuuga dej på gott kött.
fina bilder förresten.
pussar

Kasper sa...

Han BORDE ha hjälpt dig att få upp flaskan, hussen din!! Kunde gott ha klivit i och räddat den!
Men ojoj, sån mat du får! Snålvattnet rinner...
Tur att i alla fall NÅN hund får så där god mat. Det enda min matte inte orkade i dag var en bit skinka. Ganska liten bit, men den var i alla fall god.

Malte och Snoken sa...

åhåhå...tror vi har fått oss en finsmakare på våra tassar! inte undra på att det äts lite dåligt då! men har du varit vissen det har vi missat hur kan vi ha missat det!? du ska inte vara vissen du är ju en förtjusande sprudlande hederstax ju!
slafspussar

Tessan sa...

Hmmmm det måste vara Lagotton i dig som gör att du vill ha sådan exklusiv mat i dig:) Takig husse var som inte tog upp flaskan åt dig....men prova ta den med tänderna nästa gång så kanske det är lättare? Klart du måste ju doppa ner nosen i vattnet, men jag lovar att det inte är så äckligt:)

Tjing tjong på dig och häsla "tvåbeningarna"!

Hillman & Illerson sa...

Det är klart att är käket inge vidare ja då kan ju inte du äta heller. Din matte och husse får nog skylla sig själva, det är de som skämt bort dig.

Taxkramisar.