torsdag 12 november 2009

Kycklinglever

Idag har vi hjälpts åt att baka lussebullar.Husse bakade, matte penslade och passade dom i ugnen och jag ledde arbetet.Matte stekte ett par paket kycklinglever till mig, så jag tyckte att det var bäst att hjälpa till med disken. När matte serverade min middag sa husse: "Ska han verkligen ha så där mycket?" och det skulle jag! Jag är ju en stor mycket snäll och hjälpsam hund.Tyckte nog att jag skulle få lite efterrätt också.Jag känner faktiskt att det ligger några leversnittar på bordet!!!Hallå!!! JAG SER DOM FAKTISKT!!! Tänk att dom ska va så nödbedda, men jag fick dom till slut. Kuckelimuck! / Ludde

9 kommentarer:

taxenmilton sa...

Kuckelimuck på dej Ludde, ja du har rätt vintern är nästan här, kvällspinken gick jätte fort burr så kallt det va, De ä väl klart att du ska få smara lite efterrätt när du diskar, Pussilimuss Milton

strövelstorpslagottona sa...

Söte goe Ludde, klart du ska ha efterrätt när du har varit arbetsledare. Sånt jobb är viktigt och arbetskrävande, då behöver man allt lite ny energi.
pussar

Kasper sa...

Vad ni bakar och står i hos dej! Jag blir mer och mer klar över att min matte INTE är den bästa av mattar i rätt många avseenden. Hon äter t.ex. inte bröd nu. Inte alls. Alltså inga lussekatter här inte!
Och kycklinglever - har jag aldrig ätit (inte matte med sin fågelfobi heller). Men det låter exklusivt, på nåt sätt.
Bra att du fick dina leversnittar också, det tar på krafterna att leda och organisera arbetet!

Sigge sa...

Hälsa husse och gratulera idag!
Håller med Kasper här har det inte heller nånsin serverats kycklinglever!
Funderar på att resa runt till alla mina bloggpolare under vintern om matte gör allvar av sina planer på att gå i ide.
Kan ju försöka sno vilda grisens ena öra och ta med till dej.

Joakim sa...

Häsa Husse grattis på dagen från mig Ludde!

Hillman sa...

Vem kan motstå dina bedjande ögon, säger matte för det skulle inte hon kunna. Jo vad hon kan igår satt jag och stirrade på henne i flerfaldiga minuter, tror du hon såg, nädå. När jag sen sätter upp båda tassarna då frågar hon vad jag vill, ska det vara så svårt. Godis förstås, ligger ju massvis med frolic på bordet.

Taxkramisar, från en missförstådd tax.

Tessan sa...

Ja ni är då duktiga på allt grejjande och fejjande, önskar jag fick lite av eran "matenergi"!! Du vet väl att saffran är giftigt för vovvar?? Ja inte en liten bullbit, det gör nog inget för mina har överlevt;) Jaha ja du står för fördisken, det har vi oxå dukitga medarbetare till här hemma:)

Må gottigt din lurvas!

Lukas sa...

Min matte bakar aldrig. Inte numera, förr. Nu har hon lovat att börja baka lite i det nya köket. Kanske kan hon få recept på hundkakor? Men hon kommer nog bara att baka surdeg och sånt, nyttigt ska det vara.
Kram från Lukas

Malte och Snoken sa...

å lussebullar luktar så gott när man bakar men matte har hört att saffran inte är bra för oss så vi får aldrig smaka...
va mysigt det såg ut där i soffan, ett förträffligt tillfälle att öva sitta iknät när nu matte har spritt ut hela kroppen i soffan då har du ju liksom mer yta o sitta på. Pröva nästa gång att överraska matte, då har du närmre till leversnittarna oxå!
pusskalas