fredag 6 mars 2009

Vanlig dag.

Jag passade radion på förmiddagen när husse och matte bunkrade upp vinboxar inför kommande prishöjning, köpte en ny hushållsassistent och nån liten manick till datorn.Manicken gör att jag kan läsa två bloggar samtidigt. Matte tycker jag sitter för länge vid datorn, och nu går det nog dubbelt så snabbt.Vi gick en vanlig skogsrunda och en och annan godisbit hittade jag väl. Jag smet iväg en stund och skällde ut en massa fiskare också. Dom hade så många konstiga grejer med sig. Sen kom min arga husse och hämtade mig och jag fick gå i koppel resten av promenaden. Fatta han inte att dom hade kunnat hitta på vad som helst med sina borrar och hackor? Hemma kollade jag vad matte gjorde i köket.Hon gjorde mumsiga müslikakor. I övrigt ganska händelsefattig dag, men jag kan inte klaga på maten längre. Matte mumlade till husse att jag inte skulle få ragun både till frukost och middag idag, för det skulle bli så enformigt. Jag säger bara det, jag har faktiskt ätit kulor varenda dag i åtta månader! Snacka om enformigt!!! Hur som helst. Jag fick min ragu, och det var INTE enformigt! Tack husse! Natti, Ludde

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att det inte blev enformigt med ragu.. och jag ger mig attan på att du fick en hembakad kaka till efterrätt :-)
Uj gubbar med borrar och hackor skall man akta sig för, på dom bara...
kulan

Anonym sa...

Morrn Ludde Det är duktigt av dig o vara hemma själv när husse o matte skall göra ärenden. Ibland får vi ha händelsefattiga dagar man kan inte ha roligt jämnt tyvärr. Ha nu en riktig händelserik Lördag Kramar Mille.

Anonym sa...

å kolla sötludde, du kollar in hos oss ju! å kakor bakar din matte! undra om du fick smaka!!?