fredag 20 mars 2009

Skitkex

Man ska hålla sig till det som man vet är bra. Inte prova nya kexrecept bara för att man har köpt en ny kokbok.Två hela plåtar värdelösa hundkex.Det luktade ganska gott medan jag väntade på att de skulle svalna, men fy va de smakade. Ändå hade matte bara tagit hälften av kryddnejlikan och kanelen, men det hjälpte inte. De smakar för kryddstarkt ändå. Tacka vet jag de gamla hederliga som smakade ost och köttbuljong. De som Miltons husse också gillade om han fick pålägg på...Jag hjälpte matte stryka en duk också.Vi flaggade för min tvåbente bror Joakim som har namnsdag idag.

Jag fick det sista fläskläggsbenet som tröst, men det får ni inte se förrän i morgon säger husse. Fredagsgos med puss på nos, Ludde

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske lika bar att matte aldrig bakat såna där kex åt mej.
Håller mej nog till leversnittar och Frolic.
Men ssen när svampen kommer så blir det ju korv, köttbullar och blodpudding.
För att inte tala om i sommar.
Ska med matte rill Skottvångs gruva när de tänder kolmilan o sen på Gruvans dag.
Då kommer Kasper (du vet snygga vita japanska spetsen) och vi ska ha korv o köttbulleparty.
Had vi förra året när jag hjälpte matte att sälja hennes hantverk

Anonym sa...

Vilken osis med kexen! Hoppas att fläsklägget smakade bra som kompensation!
Här har det gjorts i ordning massor med godis, i små, små bitar, jag ska på kurs i helgen, mums!

Anonym sa...

Trist med kexen,men dom såg väldigt fina ut.
Och vad duktig du är som hjälper matte med strykningen.
Må gott Taxprinsarna.