fredag 13 mars 2009

En dag med knorr

Husse åkte och handlade teknikprylar när affärerna öppnade.Matte och jag bakade chokladkakor under tiden.Vi fikade när han kom hem, och jag letade upp godisar och åt blodpuddingsbitar i stället för kakor, för det var visst nötter i dom.Matte stekte äntligen kycklinglevern.Sen mixade hon den med hönsbuljong till en slät sås.Husse fyllde isbitspåsar med såsen och la in i frysen.Sen åkte vi till Djurmagazinet i Södertälje och köpte grisknorrar, märgben och tassalva. Där träffade jag en söt varghund, och hon var nästan dubbelt så stor som jag.När vi sedan gick på promenaden hittade jag mitt livs första svamp. (sa husse) Det var inte riktigt meningen, för den råkade bara sitta där på pinnen jag bröt loss, men i alla fall...Sen vart jag skälld på av en lurvig hund i koppel och hanses matte och husse, bara för att jag inte lydde min husse när han ropade, så vi gick långt, långt ut på isen i stället.Nästa gång husse ropade kom jag som ett skott!Även solen kom en stund, och det var skönt.Husse tog fram en rad "såsbitar" när vi kom hem, som fick ligga och tina.Jag väntade och väntade, och till slut blandade dom såsen med kulor, och de ni! De va lyxkulor det.Gissa vad jag fick till efterrätt? Mmmmmm! Det var verkligen en dag med knorr. Fredagskramar, Ludde

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Ludde... det finns nog ingen mer hund i norra Europa som har det så bra som du.Vilken duktig matte du har som fixar så mycket gott, men så är du ju så jättecharmig så jag förstår dom :-)
Åh vilken fin nosbild på dig.
Grisknorr på dig och sov gott
kulan

Anonym sa...

Hej din (lilla) charmknutte, Du är så söt så man kan äta upp dig, när man ser dej så blir man glad, Ha en jätte bra Lördag Milton