lördag 28 mars 2009

GGGGGGGGGGG (massa-ge)

Husse och matte åkte iväg till Djurmagazinet i Södertälje utan mig.Där visade Birgitta Hoflin, från Sjöhaga Hundcenter, hur de skulle massera mig.Hon sa att det är viktigt att sträcka ut musklerna också efteråt.Hon visade de olika greppen på den 2-åriga Irländskan, som jag träffade sist jag var i affären. Hon heter Is, och jag tycker hon är jättesöt. Jag ska absolut följa med nästa gång, även om jag hatar bilåkande... ...dessutom sa hon att jag inte ska vara ute och promenera för länge!!! Husse och matte ska vara rädda om mina leder! Låååååååångpromisar ska jag vänta med tills jag vuxit klart sa hon. Det låter tråkigt, men vi får väl se hur det blir med det...På promenaden hittade jag små frolicbuskar. Det kanske är vår i alla fall? När vi kom hem provade husse allt han lärt sig på mig, och jag får faktiskt säga att han får med utmärkt beröm godkänt.På eftermiddagen hjälpte jag honom att snickra i trapphuset.Han behöver arbetsledning, om det ska bli något gjort, säger matte... Tidsomställningskramar , Ludde

4 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

Såna där Frolic/köttbulle/korvbuskr förekommer oftast här under vinter.
Från det att murklorna visar sej och framåt är de ytterst sällsynta.
Gillar inte du att åka bil?
Det är ju jätteskoj.
Brukar alltid haman på trevliga ställen.
Men du..........Södertälje.........då har du inte så långt till Skottvång.
Där kan du träffa både mej och Kasper vid två tillfällen i sommar.
Som tips vi ska ha korv och köttbulleparty

Stella sa...

Det ser ju gott ut, massagen!!

Vilken tur din husse har som har dig när han renoverar, jag har gett upp med min husse, det händer ingenting!!

Puss på dig Ludde

taxenmilton sa...

Oj Oj Ludde det var en stor tjej, har träffat en tjej i dag och varit på date med henne, det var spännande må ru tro. Man blir trött att gå på date, skall krypa upp i husse eller mattes knä nu och gosa lite Natti Natti kramar Milton

malte o snokas sa...

vi tycker du är förtjusande söt där du hänger med tassarna o leder arbetet, vi tycker oxå att husse verkar förskräckligt händig men det måste ju va din förtjänst förstås!