torsdag 5 mars 2009

Kyckling- och risragu

Idag var det äntligen dags att laga något ur den nya kokboken!Matte skulle göra Kyckling- och risragu. Hon stekte och kokte i timmar, och det doftade helt underbart i köket.Till slut var det äntligen klart.Lite kulor i botten och mycke, mycke ragu!Sedan orkade jag knappt röra mig när dom lagade middag till sig. Husse och matte åt ärtsoppa med varm punch till middag, och sedan stekte husse plättar.Självklart ville jag ha lite efterrätt också.Plättar med blåbärssylt blev en bra avslutning på den här dagen. Natti natti, Ludde

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh åh åh vilken gourmethund. Du måste ju ha hamnat i paradiset Ludde.. både varmrätt och dessert jo jag tackar jag...
kulan

Anonym sa...

Du ser väldigt belåten och mätt ut. Själv åt jag pasta med ost o köttfärs och lite skinka med lite grönsaker. Men jag får nog be matte om dessert oxå. kramar Milton

Anonym sa...

Det är synd att du bor så långt bort, annars hade jag kunnat tänka mig att vara middagsgäst hos dig, VARJE DAG!!
Ha en underbar helg!

Anonym sa...

Tror jag kommer på middag.
Fast ok, idag har jag faktiskt fått varma mackor med svampstuvning.
Min hundliga rättighet eftersom jag letar upp svampen.

Anonym sa...

Åh, jag har aldrig haft några hundgäster förut! Jag är säker på att matte lagar till något gott om någon av er skulle komma förbi. Det där med svampmacka lät gott. Ska verkligen försöka lära mig...

Anonym sa...

Men kära nån, VICKEN MAT!!!! Snålvattnet rinner - tror nästan det gör det på matte också!

Jag har bara fått "kulor" idag - fast dom är av två sorter. Dom ena kulorna är ringar som jag får till frukost, och dom andra är liksom små kuddar av olika färg som jag får på kvällen.
Funkar rätt bra tycker jag - men det var förstås innan jag sett vilken mat DU får!

I morgon vill jag ha spagetti och köttfärsröra, tror jag! Ska prova att beställa det. :-)