söndag 1 mars 2009

Lös och ledig!

Nu vet jag inte vad jag ska tro?Husse och matte gick upp tidigare än vanligt, hoppade över duschen, bar ned sina sängkläder till vardagsrummet och byltade in sig i sofforna och tittade på teve medan de åt frukost i över fyra timmar!!!OK, för all del, jag fick ett grisöra, så jag ska inte klaga, men såååå roligt kan det väl inte vara att se trettontusen människor springa nio mil i snön med brädlappar på fötterna.Människovalpen Coco kom förbi med sin matte och husse och åt lunch. Hon luktar så gott, men hon är för liten för att få busa med mig.När dom åkt hem, gick vi ut på långpromenad UTAN koppel. (Finns väl inga vilda djur på sjön man kan jaga! Vildfisk?)Jag träffade ett par jämnåriga som jag kunde busa vilt med ett tag.Enda fyndet idag blev en boll, men den hade jag ganska roligt med. (Jag räknar inte vanten jag hittade som fynd, och den hängde husse upp på ett staket)Jag hade ställt in mig på riktig middag idag också, men när jag hörde ljudet av kulor som skramlade ned i skålen så försökte jag med en "Milton".Tyvärr gick inte husse på att jag inte kan äta dom, så jag fick kliva upp från golvet och sleva i mig dom ändå. Helgdagskram, Ludde

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Ludde du äter iallafall upp dina kulor, det gör inte jag då får det vara. Matte har min matskål med kulor (torra) alltid framme oftast får hon kasta för dom har blivit dammiga. Jag är en riktig petgris med mat Ojj nu är jag både ren o gris näj jag vill nog vara tax ändå. Många kramar Milton utan horn men med grisläte när jag luktar efter tjejor.

Anonym sa...

Ja du Ludde.. tvåbeningar är allt ett släkte för sig. Sitta inne och titta på ute!! :-) konstigt.
Men du fick ju dig en fin promenad när skidfolket hade gått i mål
Kramar från kulan