måndag 30 mars 2009

9 månader

Idag fyller jag nio månader.Jag firade det med att hjälpa matte såga bort sly och tugga blomkrukor.Jag fick "leta" ute idag medan de fikade, och det var lite svårare än inne, men jag grejade alla markiesarna. Födelsedagsmiddagen lagade husse till.Kulor med ris, leversås, morötter och ägg. Riktigt mumsigt vill jag lova. Nu väntar jag bara på ett grisöra till efterrätt. Sen ska jag smälta maten i lugn och ro. Kram på er! Ludde

PS. Sigge! Jag pratade med husse om korv- och köttbulleparty i Skottvång, och han var inte negativ, vad han nu menar med det? Positiv ska man väl va. Jag lovar att åka med i bilen om vi ska åka dit då! DS

9 kommentarer:

taxenmilton sa...

Ludde om du hör ngt som surrar så är det bara Milton som hurrar, jätte grattis stora pojken. Vikket gott väder det har varit idag toppen. Ha det fint Nattis kramar Milton

Stella sa...

Grattis! Vilken festmåltid!! Och duktig är du som hjälper matte!

Sov så gott stora killen!

Anonym sa...

Grattis Ludde önskar en äldre dam i sina bästa år (14) och nosar omkring i Norje som ligger i Blekinge

Ludde sa...

Åh, tack allihop. Va skojigt med en hemlig beundrare! Jag älskar damer i alla åldrar! (Jag undrar om det inte är en liten söt cavve... ... i så fall hälsa till husse och matte!)

strövelstorpslagottona sa...

GRATTIS TILL SNYGGE LUDDE, HURRA HURRA
pussar

Tuna sa...

Schysst käk Ludde och grattis på niomånadersdagen!
Själv fick jag nymalt älgkött, ris och morötter igår.

Jennie och Exxa sa...

Naw, grattis!!

http://www.exxa.se

Sigge Svamphund sa...

GRATTIS en dag för sent!
Du vet jag har ju så mycket att göra med murkeljakten just nu.
Jag är i Skottvång 11 juli när kolmilan tänds och sen är jag tillbaka igen 29 augusti när det är Gruvans dag.
Käkade massor med korv o köttbullar ihop med Kasper förra året plus att vi var en sväng i skogen.
Kaspers matte lånade mej för matte kunde ju inte gå ifrån sin försäljning men i år kommer Giahs matt att vara med så då kan matte rymma en stund.

malte o snoken sa...

å vilken födelsedagsmiddag, det vattnas i munnen på oss! hurra på din nio månaders dag! men du får inte bli mkt större nu om vi ska kunna lura i folk att du är tax...du kanske får börja gå med lite böjda knän?