torsdag 12 mars 2009

Morgonmål

Det ska va husse till att hitta på någe sånt...Jag fick kulor med blodpudding, plättar, gräddfil och persilja. Det smakade riktigt gott tillsammans. Han kanske borde skriva en kokbok också?Matte bakade rågbröd idag, och jag fick en korvsmörgås när vi åt lunch.När ugnen ändå var varm, torkade husse blodpuddingskuber åt mig.Jättekrispiga och goda blev dom efter en dryg timme i svag värme.

Ojsan! blev det inget foto på mig idag? Jag får leta rätt på något gammalt...
Här är jag 12 veckor och på väg hem med husse och matte från Tjörnarp, där jag är född. Åh jag blir nästan nostalgisk när jag tänker på det. Kram Ludde

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men va gott, alltså!!! Fast den där gröna saken - VAR den verkligen god? Jag är misstänksam mot allt grönt - det KAN ju vara sallad! Isbergs.
Duktig husse du har som lagar så toppengod mat åt dej!
Klart han ska skriva en kokbok!

Anonym sa...

Vilken gosehusse du har som serverar frukosta a la Hilton. Visst var väl det gröna gott? Vi äter allt som är grönt, gult, rött, ja allt. Det bästa vi vet är råa potatisskal. Mamsen säger att vi är hushållsgrisar, vi tror att det är något bra, eller?

Anonym sa...

Nu visade jag din frukost för matte, tänkte att hon skulle få lite inspiration, men nej då, samma torra kulor som alltid, det är synd om en liten Lagotto vill jag lova!
Fint kort, du ser inte så valpig ut, men SNYGG det är du!!!

Anonym sa...

Det ser mumsiligemums ut, fint upplägg, passar utmärkt med det lilla gröna uppepå. Stjärna i gourme guiden. Fredags kramar Milton