onsdag 4 mars 2009

Trött

Ojoj, först åkte vi in till Stockholm alla tre i bilen. Matte klev av vid gympan och vi fortsatte till min människobror Anders. Där låg jag och övade passivitet och åt kex medan husse fikade.Efter att vi hämtat matte åkte vi äntligen till rastgården på Söder.Det var väldigt halt på berget, så det gällde att ha klossorna vässade.Jag gillar verkligen att göra nya bekantskaper.Jag trodde inte att det skulle bli nån promenad när vi kom hem, men vi gick en sväng utan koppel, och jag tror att husse och matte övade nån slags "gå inte längre bort än 20 meter", för så fort det dök upp andra hundar eller människor så skulle jag komma och gå nära. Så länge jag får godis så kan jag väl gå hur nära som helst, och jag kan säga att det gick åt en hel del...När vi kom hem kollade jag att inte fågelmaten tagit slut. Nu är jag alldeles slut och ligger och funderar på vad det ska bli för middag. Hoppas, hoppas, hoppas...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad mycket nya kompisar du hittar!
Jag har inte sett en endaste hund idag!

Anonym sa...

Det blir säkert något gott till middag Ludde. Jag har tjuvtittat lite i husses blogg och där är väldigt mycket god mat och fina uppläggningar,hmmm kan det vara så att han möjligen är kock hmm... tycker att jag känner igen mig lite
Kram på dig
kulan

Anonym sa...

Husse är nog den som är mest intresserad av att äta mat. Matte är den som lagar den goda maten. Ibland låter hon husse skala, hacka och andra enklare göromål... Han är dock ensam om att steka pannkakor, potatisplättar och baka kanelbullar.

Anonym sa...

Yesss! Det blev korv o ris!!!

Anonym sa...

Men du, kex, godis och go mat, hur bär du dig åt???

Ja, det ska faktiskt bli gott att komma hem, saknar mina polare och vår goa säng därhemma!