måndag 2 mars 2009

Blåsigt

Hoppsan! I morse sa husse att nu har jag vuxit igen!Undrar vad han fått det ifrån?Hittade inga fynd på promenaden. Tuggade lite på en fastfrusen pinne, men det var ingen höjdare. Verkade som om alla andra var inne utom en gammal tant med en liten hund i snöre. Husse kopplade mig då vi gick förbi henne, för han sa att om jag sprang fram och hälsade, skulle hunden säkert dra omkull henne. Ett par rådjur såg vi också, men dom skuttade bort när dom såg mig.Det blåste så kallt när vi gick på isen, så matte gömde sig.

Husse for iväg med bilen och hämtade ett bokreapaket som kommit, och gissa om jag blev glad när jag såg en av böckerna. Den hette God mat till din hund: 50 recept på hemlagad och nyttig mat för lyckliga hundar. Detta bådar gott!!! Kulor, släng er i väggen! (Inte Kulan förståss!) Ska bli mycket intressant att läsa. Kramisar, Ludde

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ludde, klart du skall växa lite till, jag har kommit på om matte bär mig så kommer jag upp en bit o ser lite mer av världen. Vad spännande med matboken,kanske kan var ngt för matte. Ps i går fick jag slicka vispgrädde skålen o det var mumsigt (matte blir så glad när det är ngt som slinker ner). Tisdags Kramar Milton

Anonym sa...

Den boken kan du väl skicka vidare till Borås när du är klar med den, matte skulle verkligen behöva få upp ögonen för god mat!
Vi har skrattat gott åt din komentar i vår blogg, en riktig fullträff :)
Må så gott
Stella

ps matte undrar om hon får länka till er?

Anonym sa...

Där ser du Ludde.. "kulor" är bra, då växer man och växer och växer. Skall bli roligt att se hur stor du blir
"Kulkramar" från kulan :-)