tisdag 15 september 2009

Vitabergsparken

Husse och jag hämtade matte efter gympan och åkte upp till Vitabergsparken.Det var en hel del hundar i rastgården.Som tax får man klättra upp på ett bord för att ha bättre överblick.Jag träffade en väldigt trevlig jämnårig schäfertik.Vi hade mycket att prata om.Sen kom det så många hundar på en gång, så jag tyckte det var säkrast att vara under bordet istället.Husse! Kan vi gå härifrån nu??? Jag känner mig som Milton!!!

När vi åt middag hemma fick jag först ett grisöra som förrätt, sedan en ny sorts torrfoder för vuxna hundar. Den heter Eukanuba Adult, och vi hade fått en 3-kilos provapåpåse. Jag tyckte det smakade härligt och
åt upp alltihop i ett nafs.Sen fick jag äppelrabarberpaj med vaniljsås till efterrätt. Mumsiga pussar, Ludde!

5 kommentarer:

Hillman sa...

Du måste nog tuffa till dig lite, du vet att en tax backar inte för nån jycke, oavsett hur stor den är. Vi taxar är stöddiga av födsel och ohejdad vana, säger matte. Så du måste nog bli lite tuffare i alla fall när du nu råkar vara tax, med väldigt långa ben.

Taxkramisar.

Kasper sa...

Undrar om inte du skulle skriva en ny, revolutionerande kokbok för hundar. Äppelrabarberpaj med vaniljsås. Jo, jag tackar!! Skulle gärna sätta den kokboken i händerna på matte!

taxenmilton sa...

Hi Hi Anna Anka, nej då skulle jag bita henne i rumpan på en gång. En vacker dag ses vi nog i Vitabergen, och då du Ludde så, kan ingen annan hund skrämma oss, för blir vi rädda håller vi ihop för vi är kompisar. Det där fodret låter spännande det skall matte lägga på minnet, ja ä dö dålig på att äta torrfoder, funkar inte alls så matte brukar prova om det är något som slinker ner, men det är det inte. Kram Milton

Malte och Snoken sa...

fy fabian va orättvist, först träffa tikar o sen tre-rätters! men du ludde...du åt uåå allt på en gång skrev din husse, vi hoppas verkligen inte för husses skull att du klippte i dig 3kg torrfoder!! annars är du en hund som är väääääldigt dyr i drift!
åååå tre-rätters...vi kan inte smälta det!!

Malte och Snoken sa...

vi måste säga att du anv bordets alla potentialer!! på bordet, på bänken, under bordet...