måndag 7 september 2009

Sista båtfärden

Vi åkte bilen till torpet och där klev husse ner i båten och gjorde loss den.Jag blev jätteorolig att jag inte skulle få åka med, men han skulle bara ta upp bojstenen först innan jag fick komma i, för nu skulle båten inte ligga kvar i vattnet längre. När det var klart åkte vi i väg och styrde mot en av bryggorna på vår sida om sjön.Ska man verkligen sitta på den här?Jaha, säger du de så...Men jag sitter nog bättre i fören. När vi kom fram till bryggan väntade matte med bil och släp.Jag var jättetrött när vi kom hem och fick hjärtekex som lön. Sjöbusekramar, Ludde

3 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Ska båten upp redan? Då blir det inga fler båtfärder förrän nästa år då. Verkar jättetråkigt tycker vi. Men du, var har du flytvästen?
pussar

Hillman sa...

Vad söt du är när du sitter i båten, ylar min matte. Jag tycker att du är fräsig jag, där du sitter och spanar men nu var det slut på dina båtfärder för i år, va synd.

Kex av husse som lön, du ser för trött ut för att äta det, om det inte är så du vill ha kan du väl maila över kexet till mig.

Taxkramisar.

Sigge sa...

Ta upp båten redan?
Men det dröjer lääääääääääääänge innan onödiga isen kommer.