torsdag 24 september 2009

Back in town...

Kollade lite på era kommentarer i smyg, och började med att försöka prata människospråk och förklara att jag är snäll nu och ångrar att jag smet iväg på egen tass. Jag såg att matte skakade av skratt fast hon försökte se allvarlig ut, och husse tittade hela tiden åt ett annat håll, så det verkade hoppfullt. Jag till och med åt alla kulorna till middag fast de inte hade lagt dit något annat gottigt. Sedan tog jag på mig min allra sorgsnaste min och låg tyst och stilla framför teven och såg riktigt eländig ut. Då gick husse ut med mig och jag sa inte ett knäpp när vi mötte andra hundar. Jag inte ens drog i kopplet. Husse gav mig godis för varje hund vi passerade utan att jag drog eller skällde.När vi kom hem så plockade matte bort alla frön som fastnat i pälsen.Hon till och med klappade om mig och krafsade mig på magen också, och nu får jag sitta vid datorn igen. Nu ska jag se vad ni har haft för er. Natti natti!

10 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Tack snälla matte och husse för att Ludde får blogga igen. Ni förstår att utan hans blogg blir våra dagar inget kuligt.
pussar

Tessan sa...

oppps, tur att du kan se sådär olidligt söt ut så du får blogga igen.... Men tala om för matte att du faktiskt inte fattar att du gjort fel och att vara sur på dig inte hjälper ett dugg! Ja du vet det där att du inte får ngt gott imaten ellr så, du är ju liksom hund och kan inte sätta saker i samband med att du smitigt! Låter jag för "förmanande", tror du din matte blir sur på mig nu? Näää jag hoppas dom vet att jag inte är så´n som lägger mig i utan bara av all välmening och kärlek säger så:)

Natti på dig lilla "busfrö"...är det löptikar i närheten som får dig springa din kos?

kulan sa...

Puhh. vilken tur att bloggförbudet har hävts...
men du vet Ludde, att annars hade alla vi bloggare demonstrerat för din skull :-) och vi är MÅNGA!!!
Kramar från kulan

Kasper sa...

Heja Ludde, du vet allt hur en slipsten ska dras! :) Men du fick ju en massa goda råd såg jag, själv hann jag ju inte ens kommentera förbudet förrän det var upphävt.
Det är bra att vi har den där speciella blicken att ta till när saker och ting inte riktigt går vår väg.
Tänk, va lätt det egentligen är att få tvåbenta att smälta. Och övning ger färdighet, ibland kan man till och med förekomma dom!
Slafsis på dej!

Giah sa...

Men vad ser jag...Har du varit på rymmen...Aja baja!!! kan ju gå illa när du är ute UTAN husse eller matte!!!!!! Finns ju bilar och ibland elaka människor, förstår att dom blev oroliga...

Men ibland hinner man ju INTE tänka först utan har redan hunnit iväg innan man kommer på att det INTE är tillåtet att sticka själv...Jag vet ;) då hjälper ofta den där blicken du vet :)

Nospussar från Giah.

taxenmilton sa...

Hi Hi Ludde jag skulle tassa in nu på morron och fråga om du var till nåder igen, skönt att dom har tagit sitt furnuft till fånga. När dom tittar åt ett annat håll, vet man att dom är lite gladare på en igen. Ha en skön Fredag kramis Milton

Stella o Doris sa...

Haha, det är tur att du håller igång, de ska ha att göra de där mattarna och hussarna!

Du är faktiskt vår idol så fortsätt i samma goda anda!!

Ha en trevlig fredag!

Hillman sa...

Vad skönt att matte och husse förlåtit dig för ditt snedsteg. Det är lätt gjort, vi har oxå lappat iväg ibland men det var när vi var unga och oförståndiga.

Har du oxå en sån där päls som det fastnar en massa i, det har jag oxå men Illerson där fastnar inte mycket. Matte muttrar att jag släpar in hela skogen, va jag har aldrig haft några tallar med mig in, bara barren förstås. Idag har Illerson hittat solen som lyser in i rummet så där har han placerat sig men han hälsar så gott.

Taxkramisar.

Sigge sa...

Men Ludde då!
Vad har du varit ute på för äventyr?
Min matte håller med Tessan om det där att vi inte vet när vi gjort fel.
Tack för tipset om cykeln. Kankse ska hämta en nästa gång.

Malte och Snoken sa...

vilken tur att du fått blogga igen annars hade vi blivit mkt ledsna här! slafspuss o glada svansvift