fredag 11 september 2009

Nisse

Jag fick passa huset medan de handlade mat idag. Matte blev lite sur när hon kom hem för jag hade råkat flytta lite på en av hennes tofflor, men det gick över ganska fort. Hon har lite svårt för när jag ser olycklig ut och samtidigt viftar frenetiskt med svansen. Då kramar hon om mig och påstår att hon älskar mig... Snacka om labilt beteende. Jag hoppas att det står något om såna här situationer i nå´n av böckerna jag vann...Vi gick till sjön på långpromenaden, och där fyndade jag en toffla som blev en bra badleksak.Husse kastade och jag hämtade.Vid 6-tiden kom Nisse och hälsade på.Han gav mig frolicar när jag tiggde fint.Vid middagen försökte jag hypnotisera honom att ge mig sitt laxpaket.Han var tyvärr inte mottaglig för hypnos utan åt upp allt själv med god aptit. Matte orkade inte hela sitt paket, så kanske, kanske jag får smaka imorgon. Nattkramar, Ludde

7 kommentarer:

Kasper sa...

Dom är allt lite labilt lustiga, dom där tvåbenta! Lättpåverkade, och det är ju tur. Bara att TITTA på dom och se ledsen ut så smälter dom som vax. Kan man sen fjäska med svansen också - ja då kan man ha gjort nästan vilket hyss som helst.
Men den där Nisse verkade lite mer svårflirtad. Tycker gott att du kunde ha fått hans laxpaket, han kunde ju nästan hellre ha fått Frolicarna!

(Gissa om matte också blir sugen när hon ser hur gott ni äter - hon läser om nåt som heter GI och då får hon äta lax förstås men INTE hasselbackspotatis som ju är så SUPERGOTT!)

Fast jag har faktiskt fått ett nytt smaskigt märgben idag. Alltid nåt, så just nu ska jag inte klaga! :) :) :)

Malte och Snoken sa...

gud så gott det där såg ut!
klart att man inte kan va arg på en sån där söt bit som du!
våran husse slår in huset med plast idag! tänk om vi oxå får köttbullskiosk!
slafspuss

Hillman sa...

Vilka smarriga paket, ett sånt skulle jag vilja ha. Jäg älskar lax och det gör brorsan med, vi låter som ett par katter säger matte, när det serveras lax.

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Åh Ludde är det någe jag tycker om så är det lax tycker att Nisse kunde dela med sig lite. Fick lax igår av matte husse åt kött men det var hos matte jag tyckte det luktade godast, Som du vet så skall jag ju försöka bli en jakthund, husse har börjat träna idag med mig och!!!!!!!!!!!!Gose kramar Milton

Sigge sa...

Nä Ludde den där laxen ska du avstå ifrån säjer min matte.
Tydligen är den hälsovådlig på nåt sätt.
Jag vet inte för här komer ju inget som levt i havet över tröskeln.

Lukas sa...

Ludde! Jag försöker också att hypnotisera. Hela tiden. Jag sitter och stirrar och stirrar, helt blickstilla, när matte och husse äter. Jag vet inte om det är dom eller maten dom äter jag hypnotiserar, men något är det. Men jag tigger inte......det säger matte. Inte tigger Lukas, brukar hon säga, han bara tittar. Stormatte Veronica blir lite småarg, hon påstår att jag visst tigger. Deras Italienska mastiff Davide skulle inte ens våga titta på maten dom äter. Men, säger matte, Lukas är ju så liten och söt.
Ludde.....här på Orust betar tjurarna i min tomtgräns. Jag tycker det är jättespännande...
Kvällspussar
Lukas

Malte och Snoken sa...

matte har köpt nya tofflor idag för det gick hål på de gamla...men det var inte vårt fel alls!!
kanske de nya är godare?!