tisdag 22 september 2009

Coco hela dagen

Husse och jag släppte av matte vid station så hon kunde ta tåget in till stan. Hon ville inte komma försent till gympan, och tur var det för köerna in till stan var enorma. Vi åkte i lugn takt till Coco och passade henne hela dagen medan min människobror Anders var på sitt jobb.Matte kom vid tolvtiden, och hon lärde Coco "Give me five!".Anders kom hem och åt lunch med oss efter att ha lämnat ett trasigt däck på gummiverkstaden.Sedan gick vi ut med Coco i två och en halv timme.Vi gick en härlig promenadväg utmed Årstaviken.Vi stannade i en lekpark så Coco fick gunga.Jag vaktade vagnen under tiden.Sara gjorde räkpasta till middag, och jag skötte mig exemplariskt hela tiden för Coco roade sig med att kasta pastabitar till mig hela tiden. Mätta kramar, Ludde

8 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Så duktig du har varit idag. Passa småmänniskor kräver minsann sin hund.
pussar

Giah sa...

Håller med!!! Vad mycket du hunnit med på kort tid :) har inte hunnit läsa så mycket blogg :( Ungarna tar tid ;) Ska matas förjämnan!!! Och när dom ätit kommer det ju ut i andra änden ;) så matte och jag har fullt upp!!! Städar hagen mest hela tiden...Valplådan är bortflyttad så nu har vi en stor hage av kompostgaller i stället...Mycket bättre nu när ungarna busar så mycket!!!
Natt pussar Giah...
Ps Matte hälsar att din matte och husse får komma och hälsa på nu om dom vill :)
Ds

Kasper sa...

Den där Coco verkar vara en schysst liten en! Kasta pastabitar - henne kommer du att få stor glädje av!
Natti!

Hillman och Illerson sa...

Det är bra praktiskt med småbarn, för de tappar alltid en massa mat på golvet och då gäller det att hålla sig framme. Du ser ut att ha haft en bra dag med lagom mycket uppdrag.

Vad grönt det var i Stockholm, inte alls som här där alla träden blivit gula. Du ska inte tro annat än att jag vet var ni varit, man är väl född på Gärdet.

Frans med matte sa...

Åh du verkar vara en himla mysig vovvsing! Vi skulle kunna leka massor! Jag heter Frans och min matte kollade in din sida och blev småkär i dig för du ser så himla go ut!

Sigge sa...

Bravo Ludde!
Du kommer att lyckas mycket bra med uppfostran av människovalpen Coco.
Perfekt att hon lärt sej att kasta mat till dej.
Det är en mycket viktig kunskap.

taxenmilton sa...

Du är en heder för taxarna med att vara så duktig att passa Coco. Det är fint att gå nere vid Årstaviken. Vikken tur att du får lite extra mat av Coco, jag får alltid smaka när Felicia är här det blir lite extra gott då. Kram ifrån en bilburen (raggar) tax, Milton

Malte och Snoken sa...

å vilken exemplarisk människovalp som kastar pasta till dig! hon får fyra tassar av fyra möjliga!!
slafsing