onsdag 23 september 2009

En helt vanlig dag

Legat ute på altanen och sett på när husse klistrat maskeringstape på några fönster och målat dom. Jag rymde inte ett endaste dugg fast jag var okopplad. Husse är lite orolig för att jag trasslar mig ur selen när vi åker bil, men han får väl se till att köra försiktigt istället... Jag gillar inte att sitta fast. Vi åkte till Maj-Lis och Bosse och fikade på eftermiddagen, och husse installerade ett program i hennes dator så att hon kan tanka över sina digitalbilder från kameran. Husse och matte åt lammbratwursten de köpte på Smultronboda i helgen med potatismos.Den korven innehåller 85% kött, men var för kryddstark för mig sa dom, så jag fick äta de nya Eukanuba-kulorna med ris och köttbullar till. Jag gillar faktiskt dom kulorna bättre än Royal Canins. Efter middagen gick husse och jag ned till Åke med några gråpäron medan matte hämtade Jocke vid Konsum. Nu ska jag hurra lite stillsamt för Tessan som fyller år idag. Hurra, hurra, hurra, hurra! Många födelsedagspussar från Ludde

8 kommentarer:

Giah sa...

Va duktig du var som inte rymde ;)
Här har matte fixat upp en "valphage" på framsidan av huset...Är sol där mitt på dagen, så det är mycket varmare där än på baksidan...
Jättebra för då fick ju jag och Dahro med vara där :)

Foton kommer på bloggen sen...

Kompostgaller med stolpar till, blev toppen!!!

Matte viste inte att det fanns sådanna stolpar, bara att slå ner...Hon blev jätteglad...Ska åka och köpa fler stolpar sen (Hoppas det finns några kvar...)
Puss Giah

Kasper sa...

Du har tydligen också kommit underfund med det - det LÖNAR sig att inte rymma! Man får fortsätta att vara lös! Och så skriker dom inte så förbaskat efter en... :)

strövelstorpslagottona sa...

Det var då tusan så många goda braatthaställen dina "föräldrar" hittar överallt. Vi tar nog snuttefiltarna och kommer till dej
pussar

Giah sa...

Hoppas du lyckas!!! Ni är så välkommna :)

Cecilia sa...

Tusen tack för tipset om inställningar för kommentarer!!! Vi är inte så insatta så här i början av vår blivande bloggkarriär :-)) Får se om det kommer att funka nu! Ha en härlig torsdag! Regnvädershälsningar från Borås/ Cecilia & lilla Flo

Hillman och Illerson sa...

Trist när mattar och hussar köper kryddstarka saker som vi jyckar inte får smaka på. Nu hade du tur än då, som fick köttbullar till hundkäket.

Jaså, din husse fick hjälp med målning, ja du fick inte måla men väl vakta husse och se till att han gjorde rätt.

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Burrigt snålkallt idag Ludde, vill inte ligga på trappan fast matte lägger ut en filt åsso. Jag försöker leta upp en plats där solen kan skina in men det ser mörkt ut. Bra att du inte rymde. Ha en bra dag Milton

Malte och Snoken sa...

å gu snålvattnet rinner när vi läser om allt gott ni mumsar! husse!! ta fram nåt vilt ur frysen husse!!!