måndag 14 september 2009

Vinst

Åhhh, vilken lång morgon det var idag. Jag kunde knappt bärga mig förrän jag hörde ljudet av den gula postbilen. En snabb rusch till brevlådan, och vad såg jag?Ett stort grönt paket som stack ut ur lådan!Det doftade underbart om det också. Det måste vara min vinst i Kickis tävling...Tungt var det också.Matte! Skynda dig att öppna!Wow! Är den till mig?Tack snälla Kicki! Jag älskar såna här tuggpinnar, och en i reserv fick jag också!Matte fick tre fina hundböcker att läsa.Jag ligger nog i solen och tuggar resten av dagen. / Ludde!

9 kommentarer:

Tessan sa...

WOW vilken present!! Det är du och dina människor värda...
Massor av kramar till er alla!

Kasper sa...

Bara att gratulera er allihop! Hörrudu Ludde - fast jag kanske verkar lite avis ibland, så ska du veta att jag UNNAR dej allt gottigt du får!

Om sanningen nu absolut ska fram, så är jag rätt nöjd med min tillvaro också! För det mesta. Men ibland frestar det liiiite på att läsa din blogg... tur att det alldeles strax är dags för mitt natti-märgkex! ;)

kicki fohlin-svensson sa...

Så duktig hund du är Ludde, som kan hämta posten helt själv!
Hoppas husse o matte läser mycket i böckerna och att dina tuggpinnar räcker lääääänge!
Ha en underbar dag!
Kicki

Hillman sa...

Vilken stor tax du måste vara som når upp i brevlådan och kan hämta posten åt matte. Vad bra att du vann och fick ett par tuggisar, nu har din matte att göra om hon ska läsa hundböckerna. Är de skrivna av hundar eller......

Taxkramisar.

Myrra och matte Mia sa...

Ojoj, en sån massa smaskens det är på din mysiga blogg! Grattis till vinsten!

Sigge sa...

Vilken bra brevbärare du har som kommer med såna där trevliga paket!
Men du, jag såg nåt mycket intressant på en av bilderna.
Tror jag kommer förbi dej.
Såg minsann en modell av vattenkanna som jag aldrig testat

strövelstorpslagottona sa...

Vilken braatthavinst du fick av Kicki. Hon vet allt vad en Ludde behöver, och en Luddematte
pussar

taxenmilton sa...

500 spänn extra för en storväxt tax hutlöst de skall inte ha några gäster tycker jag. Åh va kul att få paket och räcka upp till lådan själv, själv skulle jag behöve en stege, Ha det gott Ludde nu skall jag gå och knyta mig Milton

Malte och Snoken sa...

vilken fin present! matte säger att du är så gulligulligull på bilden med benet i munnen, vi tycker du ser ut som en vanlig taxing!
jasså de tog 500kr extra för en liten taxabit på hotell ja vilka tider!! då hoppas vi verkligen du fick sova i sängen, fick egen handduk, eget kylskåp med grisöron o roomservice med en snygg tik som servera middan!