måndag 28 september 2009

Missuppfattning och långpromenad

Matte gympade idag, och husse isolerade vinden medan jag låg i gräset och passade byggnadsställningen. Jag följde med till stationen när husse hämtade matte vid tåget. Sedan klippte vi bort spireabuskar utanför häcken så att husse ska kunna klippa häcken på utsidan. Matte sa hela tiden: Stanna kvar! åt mig, men när hon inte sagt så på en hel minut, trodde jag att det var okay att gå min väg. Jag tog ungefär samma väg jag brukar gå med husse. Inte visste jag att dom sedan både åkte runt i bilen och gick omkring och letade efter mig. Jag kom ju hem efter ett par timmar, i god tid före middagen. Jag fick i alla fall inte bloggförbud den här gången. Det var nog bra att vara borta så länge så att dom hann bli oroliga. Man lär sig... Kramisar, Ludde.

PS det blev inga bilder, för husse hittade mig aldrig. DS

8 kommentarer:

taxenmilton sa...

Rymmar Ludde i farten igen!!!!!!!!!! Tur att du inte fick blogg förbud. Ja Ulla är min bästa granne, snäll och go är hon mot mig, och så har hon så mycket fint att lukta och pinka på. Idag hade jag nog inte ids att rymma om jag hade haft chansen, har mest varit sur och loj idag. Natt pussar Milton

Sigge sa...

Ludde, Ludde!!!!
När ska du lära dej att rymma ska man INTE göra!!!!!!
Tänk på att det finns en massa som är farligt för oss hundar!
Trafik och människor som inte är snälla mot oss t ex
STORT GRATTIS till din matte en dag för tidigt.
Nu hoppas jag att du lär dej leta svamp så korgen blir full!

Kasper sa...

Men Ludde - jag fattar ingenting?? Rymma, så där bara!? TVÅ TIMMAR!!?? Tänk om DOM hade rymt när du kom tillbaks!!
Matte brukar rymma ibland när vi är ute i skogen eller så. Jag minns en gång när jag och matte och min mostra var ute, och matte bara försvann! Jag blev helt förstörd, som tur var dök matte upp igen när min mostra ropade på henne att "nu är Kasper på väg hem!!! KOM FRAM!!!"!!!
Jag är aldrig riktigt säker - håller jag inte uppsikt så försvinner hon!

Så jag bara varnar dig - en vacker dag ÄR dom kanske försvunna! (Och vem ska då ge dig t.ex. äppel- och rabarberpaj? Jag bara frågar!!!)

Illerson sa...

Ludde man får inte gå iväg på egen tass, jag trodde du lärde dig något sist. Även om du gått där hundra gånger förut med husse, så får du inte gå iväg själv. Det är bara vi jakthundar som går iväg på egen tass, men då är vi ute och söker i skogen och så finns husse i närheten. Där det är trafik får man inte gå iväg, hur som helst, du måste ha en människa med dig.

När matte säger att du ska stanna, så måste du lyda henne, hur ska det annars gå för dig. Du vet ju vad din matte kan bli sur på dig, varför utsätta sig för något så dumt. Ja, ja du blir väl klok du oxå så småningom bara du blir lite äldre.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

men ludde! tänk så orolig matte o husse blir!! våran matte brukar tom gråta!! tänk om det kommer en dum bil som inte ser dig mot den grå asfalten! usch vi vågar knappt tänka tanken! nä stanna nu på tomten!

taxenmilton sa...

Hej Ludde kan du säga till din Matte att hon får en massa grattis ifrån mig idag, Sköt dej nu och hitta inte på massa bus. Grattis till din matte önskar Milton

Katta & Doriz sa...

Oj va de måste varit oroliga! Min matte får panik om hon inte ser mig när vi är ute. Så i skogen är hon nästan hysterisk.
Hon säger att det är tur att du ser så söt och snäll ut, för då skrämmer du inte folk när du kommer springande. Matte påstår nämligen att jag skräms, att folk blir rädda när jag kommer springandes! Fattar inte det jag....

Lukas sa...

Vad bra att du testade matte och husse lite. Det gör jag jämt. Matte blir väldigt lätt hysteriskt orolig när jag försvinner. Det har jag efter min pappa Felix som är en stolt Cavalier King Charles. Han gör också så. Springer iväg och är borta en bra stund. Hans matte är van, men det blir aldrig min matte. Hon tror att jag ska bli uppäten eller stulen eller nåt sånt.

Buskram
Lukas