lördag 26 september 2009

På tur

På förmiddagen gick husse och jag ut och fyllde på min nya bil med sakerna från den gamla. Vi la mina bäddsaker där bak i aktersalongen och det blev en jättemjuk och fin plats.Sedan övade jag på att hoppa in och ut.Vad väntar ni på? Stäng luckan så åker vi!!!Vi tog en liten tur till Skanssundet och när vi kört av färjan så parkerade vi bilen och klev ur för en kisspaus. Husse köpte tre varmkorvar som vi styrkte oss med. Jag är jättenöjd med att äntligen ha fått gott om plats och att inte behöva sitta fast i säkerhetbältet.När jag suttit färdigt i solen åkte vi hem över Södertälje och nu ska jag vila mig och smälta intrycken från den första turen i min nya bil.

6 kommentarer:

FlorenceSellsTucson sa...

Sa var det du, Ludde, som bestallde vilken modell bil ni skulle kopa genom att testa och se att du fick plats i bakdelen av bilen och husse och matte bestamde fargen? Husse och matte verkar tycka om roda bilar. Det gor vi ocksa!

taxenmilton sa...

Matte blir alldeles tårögd , hon o husse bodde där innan jag kom in i deras liv, Inte på krogen men lite bredvid, Men sen bidde det stan!!!!!!! oj vad jag tycker att du har fått så bra nu tror jag inte att du behöver vara rädd eller tycka det är läskigt att åka bil, Lördags gos till dej Ludde Milton

strövelstorpslagottona sa...

Vilken tur att du godkände din nya bil. Annars hade din matte och husse fått leta upp någon annan. Ser verkligen mysigt ut i din aktersalong.
lördagspussar

Hillman och Illerson sa...

Visst är det skönt att sitta i aktersalongen, vi var oxå ute och for igår. Lyllos dig som fick korv oxå, vi fick nöja oss med vatten. Det är de jag säger, du har det bättre än vad du anar. En snäll husse och matte, som förstår att göra det bästa för dig.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

nämen så trevligt med nytt bilskrälle! du gjorde dig mkt bra mot det röda! bra val!

Kasper sa...

Ser riktigt mysigt ut det där, med en aktersalong. Tror jag ska be matte kolla om kanske inte det vore nåt för mig också, i stället för hundburen. Fast jag är ju mindre än du, och kanske tycker jag att det blir för högt att hoppa upp där? Dessutom gillar jag ju min bur ganska bra. Konstigt nog, säger matte.
Förresten - du klär verkligen i en röd bil!