lördag 12 september 2009

Svamphund - nej!

Var med matte och husse i svampskogen idag. Jag nosade på nästan allt utom svamp. För det mesta sprang jag iväg utom synhåll, men jag kom hela tiden tillbaks när de ropade eller busvisslade. Det resulterade varje gång i frolicar vilket jag naturligtvis utnyttjade. Jag sprang bara iväg så långt så dom inte såg mej. Sedan höll jag mig gömd tills de ropade. För säkerhets skull väntade jag lite innan jag sprang fram, och det fungerade varje gång. Det du Sigge! Man behöver faktiskt inte leta svamp för att få nå´t gott! Dagens behållning var nog ändå att få busa lite med Daisy, en femårig Old English Sheepdog, som bor precis i skogskanten. Nästa gång stannar jag nog hos henne och låter matte och husse gå själva i skogen. Ska be husse ta med kameran då... Pussar, Ludde.

7 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Du är inte bara snygg utan smart också.!!!!!
pussar

Giah sa...

Visst är det bra med halsband på dom små :) lättare då...Det dröjer nog innan lillen kan ha sitt...Som bälte kan han möjligen ha det snart ;)
Men det är ju INTE svårt att känna igen honnom i.a.f.
Va smart du var med att fixa godis ;)
Giah

Kasper sa...

Ludde - se upp så att du inte gör samma dumhet som jag! Jag kommer praktiskt taget alltid när matte ropar (det FINNS enstaka undantag, men dom är så enstaka att dom inte räknas), och det är tydligen så självklart för både henne och mej att jag kommer, så jag får inget godis!!
Om jag vetat då det jag vet nu, att man ska hålla dom på halster ett tag innan man lyder, då hade jag antagligen fortfarande fått godis!! Så lär nu av mina misstag!

Tessan sa...

Svamp?? Näää sånt hittar inte Primo och Acke heller....dom är som dig...får gotter i skogen endå;)

Du skulle vara med på våra "träffar" Ludde, du skulle gilla detta skarpt!
Natti från trötter....

taxenmilton sa...

Morrn Ludde tack för svaret, förut så hade jag alla blogg vänner under Favoriter och det var jätte bra, men den har helt försvunnit så nu kan jag bara gå in på dom som skriver kommentarer, fast min bästa granne Ulla har jag rakt över gatan så henne kan jag prata med. Det var så mycket som hände i min data när dom gjorde om. Kramis Milton

Hillman sa...

Det är det jag sagt hela tiden, varför anstränga sig när man kan få frolicar, bara genom att vara lite lydig. När matte släpper oss lösa och vi kommer när hon ropar får vi nästan alltid frolic, av henne.

Vad kul att du träffat en kompis, ska bli kul att se bilder på henne.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

å daisy låter som en toppenböna!!
smart det där o gömma sig o sen få godis för att man är så duktig o kommer! du har lärt upp din husse o matte bra du!
beundrar-pussar