tisdag 29 september 2009

Matte tackar

Husse och jag var ute i månskenet och tog ned flaggan för en timme sedan.Idag var det mattes riktiga födelsedag, och det firade hon med att åka tåget in till stan och shoppa. Hon bad mig hälsa och tacka för alla lyckönskningar.Hon kom hem med ett par stora guldringar i öronen. Verkar bra om man ska koppla henne nån stans. Hon hade visst köpt nå´n hudcreme och ett par påsar te också. När husse och jag hämtat henne vid stationen, åkte vi hem till Tore och fikade. Där fick matte en flaska olivolja som han varit med och pressat i Italien.Jag har inte varit lös många meter idag, men jag har varit ute och gått rätt mycket med husse i koppel. Min äldsta människobror Hasse kom med en blomma till matte och åt kycklingryta med oss. Dvs jag åt inte kycklinggrytan, för det var nog hälften kyckling och hälften vitlök i den. Jag har fortfarande kvar av kycklinglever och pasta, så jag ska inte klaga. Nattkram!

5 kommentarer:

Stella sa...

Vi säger återigen grattis till din matte, nu på rätt dag! Verkar som hon haft en toppendag och det ska man ju ha när man fyller år!

Kramar

Tessan sa...

JÄTTE GRATTIS TILL LUDDES GOA MATTE!!!

Snygga guldringar...inte alls att binda fast henne i...nu är du lite taskig;) Sen får du inte rymma!! jösses tänk så oroliga din husse och matte blir och så jätte ledsna om det skulle hända ngt..SKÄRPNING GRABBEN!!

Men en stor puss på nosen får du iallfall!

Kasper sa...

Fint med guldringar på en matte! Ska tala med min...
Grattis, på rätt dag den här gången, till din!

Nä, vad du än ska klaga på, så inte är dt då på din mat!!!

Förresten rymde min matte idag, en stund, och jag letade och letade. Blev riktigt orolig! Men rätt vad det var så fanns hon där, bakom ett litet garage. Så passa dej för att rymma! Man ska inte lämna hussar och mattar ensamma för länge, det kan straffa sig. Det är min erfarenhet. Fast det förstås, jag är ju FYRA ÅR, och det är inte du. Det är förstås DÄRFÖR jag är så VÄLDIGT mycket klokare än du... (Hehehe, säger min matte... fattar inte vad hon menar!!??)

Malte och Snoken sa...

å va härlig shopping matte gjort!!
jasså du fick va mest kopplad idag du, ja du ser ju inte fullt lycklig ut kanske...men man kan ju inte rymma jämt som snoken brukar säga...fast idag är jag bra sugen då det luktar fasligt gott ute o jag har stämsång inne, matte undrar förresten om jag Snoken kan få bo hos er tills det värsta tutandet är över....vet inte va hon menar?! slafspuss

Hillman och Illerson sa...

Vi voffar och ylar ett grattis till din matte igen. Snygga ringar, kanske skulle vara nåt för taxar, säger matte. Stopp och belägg här ska inte vara några ringar i taxöron, nu ska du sluta upp med dina dumma idéer matte. Vi vill ha våra öron ifred, räcker så bra med att du skruvar dem när du tittar på tv.

Ludde du får i alla fall väldigt god mat, hoppas att du får lite tårta under dagen, för det ska det vara när någon fyller år. Kan vara gott däremllan oxå, för är man bara tre i familjen plus ett par taxar, så skulle det bli väldigt lite tårta och det är något som vi gillar.

Taxkramisar.