söndag 20 september 2009

Västervikshelg

Västervik är en mysig liten stad.Vi gick och promenerade vid vattnet.På krogen serverade de mig vatten allra först.Sedan fick husse och matte sin mat.På ett ställe var det duktiga hundar som talade om för en flock konstiga jättelagottoar vart de skulle gå.Där hade bondfrun gått upp klockan fem för att baka kanelbullar.Jag träffade några riktigt tjocka nakenhundar också.Barnen grillade korv, men jag ville inte grilla min.På ett annat ställe stekte de äpplen, och jag träffade en liten taxing där.Det fanns mycket gott att smaka på överallt.Jag tyckte att husse gott kunde köpa en rymligare bil, till exempel en Pontiac så jag och Milton skulle kunna ut och åka.På hemvägen åkte vi över Linköping och hängde några hjärtekex på Acke och Primos dörr. Tyvärr hade de inte kommit hem från Öland ännu. Hjärtekramar, Ludde.

5 kommentarer:

Stella sa...

Vilken kanonhelg du haft!! Bra restaurang, de kunde ju verkligen prioritera...

Vad glada Acke och Primo kommer bli när de kommer hem!!!

Kramar

strövelstorpslagottona sa...

Vilket kuligt äventyr du har varit på. Synd bara att Acke och Primo inte var hemma. Men så glada dom ska bli när dom ser din presentpåse. Synd att ni inte tog svängen om oss. Vi hade minsann varit hemma vi
pussar

Malte och Snoken sa...

å vilken resa! du är lika stor som matte snart! du får nog krypa ihop en smula om vi ska fortsätta tro att du är en taxing! Å va mkt konstiga hundar du mötte! de där nakenhundarna att käkat en del du!! lite knubbiga kanske...
å va synd att acke o primo inte var hemma än! tessan deras matte är så rar!!
slafspussar

taxenmilton sa...

Hej Ludde,bra val av krog, man blir så glad när man är välkommen, vikken bil, vi kanske kunde bli raggartaxar, du (ni) ser ut att ha haft en jätte skön helg Västervik är mysigt att gå och strosa i, Skönt att du är back in town Kramisar Milton

Illerson och Hillman sa...

Vad mysigt du och din familj har haft, solsken, korv och annat gottigt, vad kan man mer begära. Sen har du ju träffat en del roliga djur oxå, de där nakna hundarna det var ju grisar. Såna har jag sett förut men de jag såg var randiga och en del av dem hade långa pinnar, på sidan av munnen.
Vart det en taxfröken som du träffade, för i så fall kunde ni haft riktigt skojsigt. Det var ju synd att du inte träffade dina kompisar, nu när du hade med dig godis för att bjuda på. Jag måste säga att jag håller med Malte och Snoken, du är väldigt stor för att vara taxing men det klart vi finns i många varianter.

Taxkramisar.