fredag 25 september 2009

Bättre plats

På förmiddagen fick jag vakta huset medan de handlade mat.Efter fikat gick vi äntligen på en riktig långpromenad.Husse bara fånade sig med kameran.Det fanns mycket att sniffa på idag.

På eftermiddagen fick jag vakta huset IGEN, men jag förlåter dom.
De hade varit och hämtat en ny bil till mig! Främre halvan är lika dan som den gamla.Men nu får jag en alldeles egen plats där bak.Det firade vi med hjärtekex, Lumumba och Cosmopolitanpå altanen.Sedan åt vi skaldjur till middag. Fast inte jag.Jag tror inte att ostron är bra för hundar. Alldeles för hårda skal!

6 kommentarer:

Rudi sa...

Tack för födelsedagshälsningen, Ludde! Jag fick ett grisöra och en väldigt pipig boll. Jag har haft två likadana bollar tidigare i mitt liv, men dem har räven stulit när jag glömt dem ute på natten. Den här ska jag ta in varje kväll. Jag älskar den! Sen fick jag ett extra Ludde-kex och massor av pussar och kramar. Så jag är så nöjd med min födelsedag- Det finns några foton på mattes blogg.
Och grattis själv till din nya, fina bil!

strövelstorpslagottona sa...

Grattis till din fina bil. Den får du allt vara rädd om. Lika bra du hjälper till att köra så den inte blir repad.
helgpussar

Kasper sa...

BRA att du fått en ny bil med rejält utrymme för dina långa taxben! Du ska se att dom ordnar till det jättemysigt till dig. Kanske med galler så att du får liksom en egen nästan-koja.
Lumumba - påminner matte om forna besök i Spanien!
Ostron är inget varken för mig eller matte, tror jag, men hummer skulle vi kunna tänka oss... :)

taxenmilton sa...

Lumumba och ostron tackar ja, själv fick jag kyckling file, och till det lite vitt vin, nä skojar fick inge vin. Jag tror att den där bilen blir jätte bra för dig du får liksom en egen kupe matte o husse hade såna bilar när dom hade stora hundar, Ha en fin Lördag kram Milton

Hillman och Illerson sa...

Vilken fin bil du fått, blir väl skönt att få en alldeles egen kuppe. Vi åker oxå i en kombi och det är bra för man har utsikt åt alla håll. Matte ylar om att det var en snygg färg på bilen, ja se fruntimmer. Husse skulle nog inte undra över såna trivaliteter.

Hoppas att du har fint väder, här var det lite kylslaget på morgonen, men det ser ut som om det ska bli sol under dagen.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

å vilken härlig dag! ny bil o massa god mat o fira med en drink! matte säger hon vill bo hos er för allt gott ni tar fram ur kylen!!
glada tasstramp o en slafsig puss med mkt dammvatten i mustaschen