söndag 6 september 2009

Husvakt

Fick inte följa med till torpet idag. Matte och husse åkte dit och firade Cocos 1-årsdag, och jag fick passa huset under tiden. Jag skulle inte få stjäla föreställningen sa dom... Jag har väl aldrig stulit något! OK, en och annan sko eller så, men en föreställning? Löjligt!

När dom kom hem igen tog matte tillbaks sin toffla som jag lånat, men dom skällde inte. Husse och jag plockade plommon, och sen jagade jag iväg en katt som hälsade på i husses bod. Det gör man inte ostraffat... Kram, Ludde

7 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Bra gjort Ludde att jaga bort katten. Dom är "monster", man vet aldrig vad man har dom.
pussar

Kasper sa...

Jag har också jagat bort en katt!!!!

Stjäla föreställningen - dom ville bara inte dela med sig av tårtan, det är jag säker på!!!!

Tessan sa...

Nej då kissar är INTE monster alls! Däremot gillar mina oxå att jaga dom ,men när dom är stilla så ÄLSKAR primo dom! Ser att du hunnit med en del här....jag har varit så trött och inte hunnit med alla bloggar! Men idag har jag skrivit om gårdagen och lite kort om idag...
Aj biten i nosen av en kräfta,stackare:)
Sen håller jag fullständigt med Kasper angånde att stjäla föreställningen....;)
Puss på dig du vackre luns!

Hillman sa...

Va taskigt, att du inte fick följa med till torpet och när de skulle ha kalas och allting. Fy så fisigt, säga att du är en tjuv, du måste få lite mera taxvanor. För vore du mera lik en tax så skulle du ha tjurat hela dagen och inte hjälpt husse med kattborttagningen heller. Visst det är bra att bli av med katter, som inte tillhör huset men då skulle husse allt fått be länge.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

va fick du inte följa med o stjäla föreställningen! va fräckt! va bra att du hitta en toffla att stjäla istället! våran matte behöver nya tofflor kanske du kan stjäla två nya åt henne?!

Lukas sa...

Jaga katt är bland det roligaste som finns! Men när jag gör det blir jag bunden :-(

Nu i helgen åker vi nog till Orust igen. Lizette har ett favoritställe att handla hundgrejor i, där matte och husse köpt det mesta till mig. Göksäter heter stället, typ ett Ullared....

Jag vet inte hur det blir med en lillebror. Men Lizette har lovat att jag alltid ska vara "högre i rang" än Vincent. Hur nu det ska gå till...

taxenmilton sa...

Passa hus och passa tofflor, skall väl matte o husse bara vara glada för. Du skulle ha en jätte bit tårta som var så duktig. Jag fick vara själv en stund igår eftermiddag, tyckte inte att det var nåt kul alls. Jag gör inge bus alls när jag är själv, men sen när dom kommer hem då rusar jag runt och försöker ta allt jag inte får ha, kan dom gott ha Nattis Milton