söndag 27 september 2009

Lunch

Matte har lagat mat hela förmiddagen, för släkten kom och åt lunch hos oss idag.Coco hade med sig en treårig kamrat, och för att jag skulle låta dem vara ifred fick jag ett grisöra. Jag kunde busa lite med dem i alla fall, men jag var nog mest lugn ändå.Matte fick en massa presenter, för hon fyller år på tisdag, och den som jag tyckte var finast, var en svampkorg som min människobror Anders hade "snyggat till" så den nästan ser ut som vårt hus. Vi gick en långpromis efter middagen och nu ska vi nog sova... Nattkramar, Ludde!

7 kommentarer:

Giah med flock sa...

Grattis till din matte i förskott :)
Vilken fin korg hon fick!!!
Grattis till nya bilen med, toppen med egen kuppe!!! Nu får ni ta en tur hit och hälsa på!!!
Nospussar Giah

strövelstorpslagottona sa...

Grattis till din matte i förskott, vi kan inte gratta på rätt dag, för då åker vi till Gotland på tryffelsök. Jädrans snygg korg. Nu får du allt fylla den med svamp åt matte.(annars kan du köpa av Sigge)Men tala inte om det för nån.
pussar

Kasper sa...

Ludde, du får gratta din matte från mig - men vänta med att göra det till rätt dag! Från min matte också!
Tjusig korg, och glömde skriva i förra inlägget att ni tydligen gjorde en utflykt till Mörkö! Där vid Skanssundet var jag också, för tre-fyra veckor sedan!!
(Såg i min gästbok att du har ätit kycklinglever tidigare i kväll... LYLLOS DEJ!!!"

Stella sa...

Vi grattar oxå i förskott!!

Vilken snygg korg, en sådan skulle jag vilja ha, påminner lite om vårt hus med..

Ha en go dag!

Hillman och Illerson sa...

Grattis till din matte säger vi, vilken tjusig korg en sån har vi aldrig sett. Matte har en korg med ängsblommor och fåglar på men den andvänder matte till handarbetskorg, för hon tyckte den var för vacker att ha i skogen.

Kalas brukar betyda tårta, fick du nån sån? Det var inte just att du fick ett grisöra, för att låta barnen vara ifred, luktar muta tycker vi.

Taxkramisar.

Lukas sa...

Jättegrattis till Luddes matte! Hurra, hurra....

Min matte hittar ju aldrig svamp att tala om. En lite skrutt här och en liten halvt maskäten där. Men så har hon ju aldrig någon riktig korg med sig. Plastpåse. Hu...jag skäms. Din mattes korg kommer svamparna att älska att ligga i...

Kram, kram
Lukas

Malte och Snoken sa...

ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva världens bästa matte idag! med buffar o med slafs vi firar denna dag, ja må hon leva bästa matten idag!!!!
va fin korg matten fick!!!
hoppas matten får en förtjusande slafspussig dag!