söndag 13 september 2009

Lammben och Lax

Husse har krupit omkring på vinden ovanför arbetsrummet och öst ner torvströ i säckar. Snart går det inte att måla ute längre, och då blir det dags att renovera det rummet.Eftersom jag hade ätit upp ordentligt i morse fick jag lammbenet som hade kokat med i grytan igår. Det smakade verkligen mums!

Jag råkade höra att husse pratade om mig i telefon. Han ringde till Stångeland B&B och bokade ett rum för två personer och en hund! P
å fredag ska vi åka till Västervik och stanna där till på söndag. Det är nå´t som heter Smaka på Tjust där den helgen. Där vi ska bo har dom en schäfer på två och ett halvt år. Jag hoppas att vi ska komma överens och kanske ha lite bus. Dom har hundätande hästmonster där också, men jag ska akta mig noga och inte gå för nära. Egentligen skulle vi bott på Best Western inne i Västervik, men de tog 500 kronor extra när man hade hund med. Oförskämt tyckte husse och valde det här trevliga B&B:et i stället. Det blev dessutom 2.130 kronor billigare för två nätter!!! Det ska vi äta extra god mat för tyckte matte. På tal om extra gott, så fick jag det som var kvar i mattes laxpaket till middag idag. Mmmmmmmmm!

På långpromenaden träffade vi Garbo! Hon är en grå Grand Danois och jag fick faktiskt stå med frambenen på en bänk för att kunna pussa på henne. Hon var lika snygg som hon var stor. Henne ska jag drömma om inatt! Gosepussar, Ludde.

7 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Ska du också ut och resa. Sånt tycker vi väldigt mycket om. Snart ska vi resa till Gotland och prova att söka tryffel. Våran lille valp Aldo ska också med. Aldo är han med det mörka huvudet.
Mamsen hälsar att det fortfarande är bloggagratis som gäller. hon har slutat med den andra bloggen.
Det där benet ser verkligen smaskigt ut.
pussar

Stella sa...

Det var verkligen skillnad på pris, nu kan ni ju göra en massa skoj och ändå få pengar över!

Benet såg otroligt smaskigt ut!

Kramar från Borås

kicki fohlin-svenssson sa...

Vad mysigt du ska få ha det Ludde! och jag tror du tillhör de där lugna och lite "upphöjda" hundarna så du kan nog fortsätta sniffa på andra , även om kopplet är på..
Bra Husse som ger dig lite smaskens också.
Ha en härlig resa!
Kicki

Hillman sa...

Vad kul att du ska få åka på sidomester och bo på B&B, kanske jycken som bor där och du kan leka.

Jag ser att du fått ett jättesmaskigt ben oxå, inte nog med att du ätit lax, som är det bästa jag vet. Du har oxå fått ett lammben, kan bara säga en sak, mumselimumsmums.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

tänk att det finns större hundar än dig!
åååå vilket smaskigt ben du gnager på, på bilden! vi dreglar bara vi ser det!
å ska du få bo på hotell o busa med andra hundar! låter som en toppen resa!!
slafspussar

Sigge sa...

Det där benet skulle jag ha kunnat tänka mej att ta hand om.
Tänkte mest om du inte orkade med hela eller så.
Gröna männen är inte i den skogen så de är för en gångs skull oskyldiga!

Kasper sa...

Smarrigare än smarrigt! :) Jag tjatar och tjatar på matte att hon ska inse att det är DIN mathållning som borde sätta standarden här hos mig också!
MIN vikt håller hon förresten efter minsann, men hon själv...
För att inte tala om katterna...
Ska visa bilder på dom endera dan!!

Tror jag ska kika på matte nu med mina mest bedjande ögon - men förmodligen renderar det mig bara en skorpa...