fredag 5 juni 2009

Våfflor

Matte gjorde våfflor till lunch.Jättesmarriga med jordgubbssylt och vispgrädde vräkde dom i sig.Jag satt snällt och höll dem sällskap.Som av en händelse fick jag smaka ett par bitar.Bra med givmilda mattar och hussar.Jag ställde som vanligt upp och diskade. Medan husse snickrade lite åkte matte till Ikea och handlade lite saker på rea.Hon köpte en boll till mig.Problemet är att den alltför ofta försvinner in under möblerna. Nu är det nog godnattdags. Våffelkramar! Ludde

5 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Verkar vara mums med vofflor, fast vi har ALDRIG fått smaka, orättvist!!!!
Men det kan ju bero på att mamsen inte gillar våfflor. Vi ska genast säga till henne att göra såna bara till oss.
pussar

strövelstorpslagottona sa...

Mamsen vet inte hur hon ska kunna kommentera i husses blogg, så nu gör hon det här.
Så synd om dom små blåmesungarna. Det riktigt skär i hjärtat. Hoppas nu att den kvarvarande ungen klarar sej. Blåmesar är favoritfågeln hos oss.
pussar

Stella sa...

Här hemma har vi ett långt skohorn som husse får hämta i hallen och pilla ut mina grejer med när jag her puttat in dem under möblerna, det är det roligaste jag och husse vet!! Eller ja, det är i alla fall det roligaste jag vet...

taxenmilton sa...

Det såg väldigt gott ut med våfflor, det är du värd ludde ett helt fat fullt. Vi hörs på Söndag kramar milton

Malte och Snoken sa...

å våfflor som e så gott! det vill vi oxå ha! med sylt o grädde!
va smaskigt!
ja bollar har ju en dum tendens o rulla...