torsdag 18 juni 2009

Otacksamt

Tänk så otacksamma människor är! Husse och matte har hållit på flera dagar och plockat, städat och lagat mat tills i morgon när vi får gäster. Jag strövade omkring lite i trädgården som vanligt, och när jag tyckte det var dags för min promenad ville jag naturligtvis inte störa dom med sådana trivialiteter när jag visste hur mycket dom hade att göra, så jag gick själv på promenad. Jag är ju en stor hund nu, och vet mydket väl hur man uppför sig.När jag kom tillbaks igen så blev de inte alls glada för att jag klarat mig själv, utan det blev utskällning och fastbindning för resten av dagen. Snacka om otacksamhet!!! Dessutom väntar tortyrkammaren nu, fast jag förklarat att jag ska på spa-kurs hos Sigge. Blöta midsommarkramar till alla! Ludde

7 kommentarer:

Hillman sa...

Det är väl typiskt människorna, nu när du var så duktig att du kom hem, så skulle du haft något smaskens i stället för ovett. När våra reservmorsor rymde och kom tillbaka så fick de frolicar, bara för att matte slapp leta efter dem. Stackars dig Sigge, bli bandhund lagom till midsommar och allt. Ett hundbad fy så hemskt, bara inte min matte får några dumma idéer.

Trevlig midsommar på dig Ludde.

taxenmilton sa...

Nä Ludde det var inte rättvist, du skulla ha fått massor med godis som är så duktig. Men ibland blir man inte riktig klok på hur man skall var för att passa. Ha en mysig Midsommar med mycket bus. Kram Milton

kulan sa...

Hej Ludde
Otacksamma människor får jag säga.... dom skulle överöst dig med godis när du kom hem tycker jag :-)
Hoppas att du får en jättefin Midsommar med mycket god mat.
Kram på dig
Kulan

taxenmilton sa...

Morsning Korsning Ludde, hoppas allt är bra med dig och du hade det gott igår, nä du fåffler få allt vara för mig en en liten gurkslatt går gärna ner. Fortsatt trevlig helg Kram Milton

Stella sa...

Hejsan snygging, har du överlevt helgen??

Taskigt att du inte fick någon uppskattning över din promenad...

Puss på dig

norjemonsun sa...

Typiskt Hussar o Mattar det måste lära sig att vi hundar kan ta egna beslut när vi vill ta en sväng själva. När jag var i din ålder så bodde vi nära skogen i mörka Småland och när min Husse o Matte gick ut i skogen med mig för att rasta mig trodde jag men de skulle leta efter svampar så efter en stund gick jag själv hem och väntade vid trappan. Husse o Matte hade letat efter mig i en halvtimme innan de fattade att jag gått hem,men efter några gånger så lärde sig de att när jag tyckte det var tråkigt att vänta i skogen så gick jag hem.

Kram Lilli....

strövelstorpslagottona sa...

Men så tråkiga dina tvåbenta är, dags att lära dom det verkliga livet verkar det som. Klart som tusan att du ska komma och gå som du vill, du är ju stor nu oach kan ta vara på dej själv.
Härliga kramar till dej