söndag 28 juni 2009

Kalas

Härligt med kalas!Morbror Åke fyllde nittio år vilket vi firade på äldreboendet där han bor. Matte hade köpt och beställt all mat och annat som behövdes.Det var champagne, smörgåstårta, snittar, rostbiff och potatissallad och efteråt, jordgubbstårta med kaffe.Jag åt två leverpastejsnittar, en stor bit jordgubbstårta och diskade alla tallrikar som det fanns mat kvar på ute i köket där matte höll till, och det var nog femtio personer som kom.Sara och min bror Anders kom och åt pastasallad hemma hos oss på kvällen, och Coco och jag skakade galler från varsit håll. Proppmätta kramar, Ludde

4 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

Oj vilket kalas du varit på!
Allt såg väldigt smaskigt ut.
Jag försöker bara uthärda denna vidriga värme.
Bada, bada, bada är vad som gäller.

Hillman sa...

Nej, vicket kalajs du varit på med massor av god mat, jag blir riktigt avis. Idag fick vi smaka pyttelite matjessill med kokt äggula det var smaskens.

Varma taxkramisar.

taxenmilton sa...

Tänk Ludde när vi fyller nittio år. Vikke kalas man kan ha då, det såg väldigt smarrigt ut man blir riktigt sulten, och avis. Ja jag tycker att ditt halsband är jätte fint skulle gärna vilja ha adressen det går bra Kvälls varma kramar Milton

strövelstorpslagottona sa...

Kalas är bra, bara man får smaaaka, och det fick du.
pussar