tisdag 2 juni 2009

Kungen och jag

Vilket tråkigt väder det är. Vi gick ned till centrum på eftermiddagen när Kungen och Silvia skulle komma till våran park.Vi stod i regnet och väntade.Deras vagn hade bara två hästkrafter, och var tydligen mycket miljövänlig. Lite läskigt kändes det när dom stora monstren som drog passerade bara en meter ifrån mig, men jag sprang inte iväg i alla fall.När vi kom hem fick jag springa lös i trädgården ett tag och leka med min bogserlina medan husse drack kaffe under taket på altanen och "höll ögonen på mig" Han har nämligen tagit bort staketet till min rastgård, och ibland råkar jag liksom hamna utanför tomtgränsen.Nu höll jag mig till våra egna buskar, för matte var inte ute och kunde hindra mig. Jag ska tydligen få hela trädgården som rastgård precis som Malte och Snoken har fått, om bara husse får upp lite staket. Blöta kramar, Ludde

3 kommentarer:

stella sa...

Tänk att kungen kom och hälsade på hos DIG, inte dåligt...

Min husse håller ju oxå på med staket, han är snart klar, men en faslig tid tar det.. Kanske inte så konstigt, i kväll har han grabbkväll i källaren, knde ju varit ute och snickrat i stället...

strövelstorpslagottona sa...

Oj, har du haft besök av KUNGEN!!! Då måste ju ju vara PRINS.
pussar

Malte och Snoken sa...

å har du träffat kungen! tjusigt värre!! eller snarare har kungen fått träffa dig!?!
jaha ska du oxå äntligen få springa lös på tomten o slippa bli anklagad för att antasta grannarna när de ser så roliga o leksugna ut!grattis säger vi!